MorskiTransport

Yang Ming otrzymuje nowy kontenerowiec YM Trophy

Firma Yang Ming Marine Transport (Yang Ming) odebrała nowy kontenerowiec „YM Trophy”o pojemności 11 000 TEU. Statek jest wyczarterowany od Shoei Kisen Kaisha i został zbudowany przez Imabari Shipbuilding. Po dostarczeniu, kontenerowiec zostanie natychmiast wprowadzony do służby na trasie PS6 Trans-Pacific firmy Yang Ming, aby zapewnić wydajne usługi transportowe między Azją a południowo-zachodnim Pacyfikiem.

Yang Ming otrzymuje statek „YM Trophy” o pojemności 11 000 TEU

Aby zwiększyć średnio- i długoterminową wydajność operacyjną Yang Ming, firma zamówiła łącznie czternaście kontenerowców o pojemności 11 000 TEU w ramach długoterminowych umów czarterowych z armatorami. YM Trophy jest dziesiątym statkiem z tej serii. Jego nazwa została nadana podczas ceremonii, która odbyła się 7 kwietnia w stoczni Imabari Hiroshima. Statek tego typu ma pojemność nominalną 11 860 TEU i jest wyposażony w 1 000 gniazd na kontenery chłodnicze. Przy długości 333,9 m, szerokości 48,4 m i zanurzeniu 16 m YM Trophy może pływać z prędkością do 23 węzłów. Kontenerowiec posiada różne rozwiązania ekologiczne, w tym skrubery, instalację oczyszczania balastu wodnego i system alternatywnego zasilania energią elektryczną.

W YM Trophy zastosowano konstrukcję podwójnej wyspy, aby zwiększyć ładowność i widoczność nawigacyjną, a tym samym zapewnić większą wydajność i bezpieczeństwo. Optymalizacja kształtu kadłuba statku zwiększa efektywność oszczędzania energii i zmniejsza ogólną emisję zanieczyszczeń. Dzięki mniejszej długości i szerokości, statek może łatwiej manewrować podczas cumowania lub wyjścia z portu. Dzięki nowym wymiarom statek może zawijać do głównych portów na całym świecie i bez ograniczeń przepływać przez nowy Kanał Panamski, a także zapewnia większą elastyczność w rozmieszczeniu statków – opisuje firma.

Czytaj też: Kontenerowiec Ever Forward uwolniony. Osiadł na mieliźnie miesiąc temu

YM Trophy dołączy do siostrzanych jednostek

Po dostarczeniu YM Trophy, nowy statek i jego siostrzane jednostki będą obsługiwały odpowiednio przez: serwis Transpacific Southwest (PS6), serwis Transpacific Northwest (PN2 i PN3) oraz serwis Far East-South America (SA3). Statki te obniżą średni wiek globalnej floty Yang Ming, zmniejszą koszty jednostkowe i zwiększą efektywność energetyczną. W sumie pozwolą one na większą elastyczność w rozmieszczeniu floty, maksymalne wykorzystanie zdolności przewozowych i spełnienie oczekiwań klientów. Oczekuje się, że cała seria znacznie zwiększy ogólną konkurencyjność firmy Yang Ming i wzmocni jej globalną sieć usług. Po dostarczeniu, kontenerowiec zostanie natychmiast wprowadzony do służby na trasie PS6 Trans-Pacific firmy Yang Ming, aby zapewnić wydajne usługi transportowe między Azją a południowo-zachodnim Pacyfikiem.

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Rosji grozi spadek ruchu towarowego i deficyt kontenerów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button