
Firma Yang Ming Marine Transport (Yang Ming) odebrała nowy kontenerowiec „YM Trophy”o pojemności 11 000 TEU. Statek jest wyczarterowany od Shoei Kisen Kaisha i został zbudowany przez Imabari Shipbuilding. Po dostarczeniu, kontenerowiec zostanie natychmiast wprowadzony do służby na trasie PS6 Trans-Pacific firmy Yang Ming, aby zapewnić wydajne usługi transportowe między Azją a południowo-zachodnim Pacyfikiem.
Yang Ming otrzymuje statek „YM Trophy” o pojemności 11 000 TEU
Aby zwiększyć średnio- i długoterminową wydajność operacyjną Yang Ming, firma zamówiła łącznie czternaście kontenerowców o pojemności 11 000 TEU w ramach długoterminowych umów czarterowych z armatorami. YM Trophy jest dziesiątym statkiem z tej serii. Jego nazwa została nadana podczas ceremonii, która odbyła się 7 kwietnia w stoczni Imabari Hiroshima. Statek tego typu ma pojemność nominalną 11 860 TEU i jest wyposażony w 1 000 gniazd na kontenery chłodnicze. Przy długości 333,9 m, szerokości 48,4 m i zanurzeniu 16 m YM Trophy może pływać z prędkością do 23 węzłów. Kontenerowiec posiada różne rozwiązania ekologiczne, w tym skrubery, instalację oczyszczania balastu wodnego i system alternatywnego zasilania energią elektryczną.
W YM Trophy zastosowano konstrukcję podwójnej wyspy, aby zwiększyć ładowność i widoczność nawigacyjną, a tym samym zapewnić większą wydajność i bezpieczeństwo. Optymalizacja kształtu kadłuba statku zwiększa efektywność oszczędzania energii i zmniejsza ogólną emisję zanieczyszczeń. Dzięki mniejszej długości i szerokości, statek może łatwiej manewrować podczas cumowania lub wyjścia z portu. Dzięki nowym wymiarom statek może zawijać do głównych portów na całym świecie i bez ograniczeń przepływać przez nowy Kanał Panamski, a także zapewnia większą elastyczność w rozmieszczeniu statków – opisuje firma.
Czytaj też: Kontenerowiec Ever Forward uwolniony. Osiadł na mieliźnie miesiąc temu
YM Trophy dołączy do siostrzanych jednostek
Po dostarczeniu YM Trophy, nowy statek i jego siostrzane jednostki będą obsługiwały odpowiednio przez: serwis Transpacific Southwest (PS6), serwis Transpacific Northwest (PN2 i PN3) oraz serwis Far East-South America (SA3). Statki te obniżą średni wiek globalnej floty Yang Ming, zmniejszą koszty jednostkowe i zwiększą efektywność energetyczną. W sumie pozwolą one na większą elastyczność w rozmieszczeniu floty, maksymalne wykorzystanie zdolności przewozowych i spełnienie oczekiwań klientów. Oczekuje się, że cała seria znacznie zwiększy ogólną konkurencyjność firmy Yang Ming i wzmocni jej globalną sieć usług. Po dostarczeniu, kontenerowiec zostanie natychmiast wprowadzony do służby na trasie PS6 Trans-Pacific firmy Yang Ming, aby zapewnić wydajne usługi transportowe między Azją a południowo-zachodnim Pacyfikiem.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google News