E-commerce

Pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce w USA o 219 miliardów

Pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce i przyspieszyła rozwój handlu elektronicznego na wiele lat w przyszłość. Inne zmiany spowodowane pandemią, jak na przykład inflacja, również wpłynęły na wzrost sprzedaży w handlu elektronicznym. Jak wynika z nowych danych firmy Adobe, w ciągu ostatnich dwóch lat konsumenci zapłacili w sieci o 32 miliardy dolarów więcej za tę samą ilość towarów.

Pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce w USA

Minęły dwa lata od początku pandemii COVID-19, która skłoniła wielu amerykańskich konsumentów do przejścia w tryb zamknięcia, ponieważ wirus szybko rozprzestrzenił się po całym kraju. Wielu konsumentów gromadziło się w Internecie, aby kupić swoje podstawowe produkty, podnosząc sprzedaż e-commerce na nowy poziom. E-commerce rozwijał się szybko jeszcze przed nadejściem COVID-19, ale to pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce w USA i skłoniła Amerykanów do częstszych wydatków w sieci. Digital Commerce 360 szacuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat pandemia przyniosła dodatkowe 218,53 miliarda dolarów dla handlu elektronicznego. Jak wynika z szacunków Digital Commerce 360, w 2020 r. koronawirus spowodował wzrost wartości amerykańskiego handlu elektronicznego o 102,08 mld dolarów, a w 2021 r. o 116,45 mld dolarów.

W sumie w 2021 roku amerykańscy konsumenci wydali w sieci 870,78 mld dolarów, co oznacza wzrost o 14,2% w porównaniu z 762,68 mld dolarów w 2020 roku. Digital Commerce 360 szacuje, że gdyby pandemia nie wybuchła, sprzedaż w handlu elektronicznym nie osiągnęłaby 870,78 mld dolarów jeszcze przez dwa lata, a sprzedaż online osiągnęłaby poziom 754,33 mld dolarów dopiero w 2021 roku.

Jak wynika z nowych danych Adobe Digital Economy Index, od marca 2020 do lutego 2022 roku amerykańscy konsumenci wydali w internecie 1,7 biliona dolarów, czyli o 609 miliardów dolarów więcej niż w dwóch poprzednich latach łącznie (2018 i 2019). Adobe opiera swoje dane na 1 bilionie wizyt na amerykańskich stronach detalicznych, ponad 100 milionach SKU i 18 kategoriach produktów.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Zmiany w sprzedaży online według kategorii

E-commerce kwitł w 2020 roku z powodu zamykania sklepów i strachu kupujących przed zarażeniem się koronawirusem w miejscach publicznych. Taka sytuacja utrzymywała się w 2021 roku, dopóki szczepionki nie stały się powszechnie dostępne. Ponadto wzrósł popyt konsumpcyjny na towary, ponieważ konsumenci wydali swoje czeki stymulacyjne i realokowali dolary, które zostałyby przeznaczone na wydatki – takie jak podróże i restauracje – między innymi na naprawy i wyposażenie domu.

Te zmiany w zachowaniu i finansach konsumentów spowodowały ogromne zmiany w wydatkach online w podziale na kategorie. Według danych Adobe, w 2020 roku pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce artykułów spożywczych o 103%, w porównaniu z rokiem poprzednim, a konsumenci w USA wydali w sieci 73,7 miliarda dolarów. W 2021 roku klienci utrzymali to tempo, wydając 79,2 miliarda dolarów na zakupy spożywcze online, co stanowi wzrost o 7,2% w porównaniu z rokiem 2020. Obecnie konsumenci wydają średnio 6,7 miliarda dolarów miesięcznie na artykuły spożywcze, w porównaniu z 3,1 miliarda dolarów sprzed pandemii. Adobe przewiduje, że w 2022 roku wartość tej kategorii osiągnie poziom 85 mld dolarów.

Zakupy spożywcze zmieniają oblicze handlu elektronicznego. To kategoria, w której rabaty są minimalne w porównaniu ze starszymi kategoriami, takimi jak elektronika czy odzież. Podkreśla to zmianę w gospodarce cyfrowej, w której szybkość i wygoda stają się równie ważne, jak oszczędność kosztów – powiedział Patrick Brown, wiceprezes działu marketingu wzrostu i analiz w Adobe.

Inne kategorie, w których odnotowano znaczny wzrost wydatków online, to elektronika, sprzęt AGD/RTV oraz artykuły wyposażenia wnętrz. Jak wynika z danych Digital Commerce 360, handlowcy z tych kategorii znacznie zwiększyli sprzedaż online w 2020 roku i byli w stanie utrzymać wzrost w 2021 roku.

Wpływ inflacji na sprzedaż e-commerce

Pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce również w sposób pośredni. Inflacja spowodowana pandemią również przyczyniła się do wzrostu sprzedaży online. Jak podaje Adobe, amerykańscy konsumenci zapłacili ponad 30 miliardów dolarów więcej za tę samą ilość towarów w czasie pandemii. W 2020 r. wyższe ceny w internecie zwiększyły sprzedaż w handlu elektronicznym o 4,7 mld dolarów. W 2021 roku kwota ta wzrosła do 22 miliardów dolarów. A w styczniu i lutym 2022 roku inflacja zwiększyła sprzedaż online o 3,8 miliarda dolarów.

Jednak wyższe ceny nie zniechęciły konsumentów do zakupów online. Podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, firma Wayfair, internetowy gigant z branży wyposażenia wnętrz, stwierdziła, że podwyższyła ceny ze względu na inflację, a współczynnik konwersji nie ucierpiał.

Ludzie mają teraz na swoich kontach oszczędnościowych o 2 biliony dolarów więcej niż przed pandemią. Uważamy więc, że sama ta ilość pieniędzy powoduje, że inflacja jest dla nich do strawienia – powiedział inwestorom dyrektor generalny Niraj Shah, według transkrypcji z serwisu SeekingAlpha.

Firma Adobe przewiduje, że w całym 2022 roku konsumenci mogą zapłacić w Internecie o 27 miliardów dolarów więcej za tę samą ilość towarów ze względu na inflację.

Pandemia znacznie zakłóciła jednak łańcuch dostaw dla detalistów. Magazyny są stale zamykane z powodu wybuchu nowych ognisk, a jednocześnie wśród amerykańskich konsumentów wzrasta popyt na towary. Czynniki te prowadzą do niedoborów zapasów i większej liczby komunikatów o braku towaru. Według Adobe, konsumenci natknęli się na 60 miliardów wiadomości o braku dostępności towarów, w okresie od marca 2020 r. do lutego 2022 r.

Prawdopodobieństwo, że kupujący zobaczą komunikat o braku towaru na jednej na 59 stron z produktami, wynosi 235% w porównaniu z okresem przed pandemią. Według firmy Adobe prawdopodobieństwo zobaczenia komunikatu o wyczerpaniu zapasów wynosiło wtedy 1 na 200. Łańcuch dostaw nie powrócił do normy, a firma Adobe przewiduje, że komunikaty o wyczerpaniu zapasów będą się pojawiać także w 2022 roku.

Czytaj też: Rozwój e-commerce będzie nabierał rozpędu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button