E-commerce

Black Friday zwiększył liczbę pobrań aplikacji e-commerce

63% konsumentów dokonujących zakupów online korzystało z aplikacji mobilnych

Black Friday zwiększył liczbą pobrań aplikacji e-commerce o 81% w porównaniu do średniego poziomu w pozostałym okresie. To dobra wiadomość dla twórców aplikacji, którzy również odnotowali rekord pobrań podczas okresu Black Week.

Dzięki Black Friday częściej pobierano aplikacje e-commerce 

Według dostawcy platformy mobilnej Airship, Black Friday był dniem, w którym zwiększyła się liczba pobrań aplikacji e-commerce. Pobrania tych aplikacji wzrosły o 81% w porównaniu do średniego dziennego tempa pobrań. Według Airship, cztery dni z największą liczbą pobrań aplikacji e-commerce w tym okresie to środa przed Świętem Dziękczynienia do soboty po Black Friday. Firma informuje, że rok 2023 to pierwszy rok, kiedy największą liczbę pobrań odnotowano przez kilka kolejnych dni.

Czytaj też: Walmart zwiększy import z Indii. Jest taniej niż z Chin

Jak informuje Digital Commerce 360, najpopularniejsze aplikacje e-commerce pod względem pobrań między 23 a 27 listopada obejmują wielu największych sprzedawców online. Najpopularniejsze aplikacje e-commerce według liczby pobrań w sklepie Apple App Store to Temu, Walmart, Shopify, Amazon i Shein. W sklepie Google Play najczęściej pobierane aplikacje to Temu, Shein, Walmart, Amazon i Target. Listy te mają pewne pokrycie z najczęściej odwiedzanymi stronami zakupowymi w tym okresie.

63% konsumentów dokonujących zakupów online korzystało z aplikacji mobilnych przynajmniej przy części swoich transakcji. To więcej niż 57% konsumentów, którzy planowali zakupy poprzez aplikację. Mimo licznej frekwencji aplikacje mobilne mogły nie sprostać swojemu potencjałowi. Przed okresem wzmożonej aktywności, aż 84% ankietowanych konsumentów stwierdziło, że są gotowi pobrać i zrobić zakupy za pośrednictwem aplikacji handlowej, jeśli zapewni im dostęp do dodatkowych promocji i wyprzedaży. Jednak tylko 31% zadeklarowało faktyczne pobranie nowej aplikacji.

Jaka grupa społeczna najchętniej składała zamówienia?

Ankieta Cyber 5 przeprowadzona przez Digital Commerce 360 i Bizrate Insights również wykazała, że klienci dokonywali zakupów za pomocą aplikacji mobilnych. 29,8% respondentów stwierdziło, że złożyli zamówienie za pośrednictwem aplikacji handlowej, a korzystanie z aplikacji prawie dogoniło składanie zamówień na stronie internetowej sklepu za pomocą urządzenia mobilnego, co zadeklarowało 34,9% konsumentów.

Jak informuje Digital Commerce 360, klienci w wieku od 40 do 54 lat i od 55 do 64 lat byli najbardziej skłonni do składania zamówień za pośrednictwem aplikacji, odpowiednio 37,4% i 32,1%. Kobiety również były bardziej skłonne do zakupów za pośrednictwem aplikacji. 35,3% kobiet stwierdziło, że dokonało zakupu za pomocą aplikacji, w porównaniu do 23,8% mężczyzn.

Czytaj też: Amazon oskarżony o monopol w USA. To będzie jedna z największych spraw w historii giganta

Sklepy internetowe mają głęboki interes w tym, aby konsumenci pobierali ich aplikacje. Zgodnie z danymi od Insider Intelligence, konsumenci spędzają średnio 88% czasu na swoich smartfonach wewnątrz aplikacji, a nie w przeglądarce. Są też skłonni wydawać tam pieniądze. Dochody z aplikacji e-commerce wyniosły 3,59 biliona dolarów w 2022 roku, co stanowi wzrost o 8,1% rok do roku.

Black Friday z kolejnym rekordem! Kupujący wydali w sieci miliardy!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button