MorskiTransport

Maersk odnotowuje wzrost eksportu z Pakistanu w pierwszym kwartale

Silne zaangażowanie firmy A.P. Moller – Maersk (Maersk) na rzecz pakistańskich eksporterów przynosi solidne rezultaty, na co wskazuje wzrost eksportu z Pakistanu, zarejestrowany przez Maersk w pierwszym kwartale 2022 r. Po spadku eksportu w 2021 r. spowodowanym różnymi wyzwaniami wynikającymi ze światowej pandemii, w okresie od stycznia do marca tego roku lokalni eksporterzy wysłali z kraju na statkach Maersk o prawie 33% więcej kontenerów niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Maersk odnotowuje wzrost eksportu z Pakistanu

W ostatnim kwartale wysiłki firmy Maersk mające na celu zapewnienie dostępu do pustych kontenerów i przestrzeni na statkach przyniosły rzeczywistą różnicę. Wzrost eksportu z Pakistanu dotyczył wszystkich rodzajów eksporterów – tych, którzy mają długoterminowe kontrakty z Maersk, tych, którzy rezerwują swoje ładunki w krótkim terminie, oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), które korzystają z platform cyfrowych Maersk, takich jak Twill. W pierwszym kwartale 2022 roku platformy rezerwacyjne Maersk Spot i Twill odnotowały ogromny wzrost o 57% w porównaniu z rokiem 2021.

Maersk Pakistan ciężko pracuje nad zapewnieniem pakistańskim eksporterom lepszego dostępu do kontenerów, przestrzeni ładunkowej statków i platform cyfrowych oraz nad stworzeniem rozwiązań na różnych etapach podróży ich ładunków. Tworząc dedykowane rozwiązania w zakresie magazynowania i dystrybucji dla klientów z sektora detalicznego i farmaceutycznego, innowacyjne rozwiązania w zakresie logistyki łańcucha chłodniczego dla przemysłu mięsnego i warzywnego oraz oferując rozwiązania w zakresie widoczności i śledzenia, takie jak TradeLens, Maersk Pakistan intensywnie inwestuje w upraszczanie i łączenie złożonych łańcuchów dostaw dla swoich klientów – informuje firma.

Czytaj też: Maersk otwiera pierwsze Zintegrowane Centrum Logistyczne w Dubaju

Maersk podniósł całoroczne prognozy

W ostatnich kwartałach branża żeglugowa odnotowała rekordowe zyski, ponieważ gwałtowny wzrost popytu konsumpcyjnego, zatory w portach amerykańskich i chińskich spowodowane pandemią, a ostatnio zamknięcie przestrzeni powietrznej po inwazji Rosji na Ukrainę spowodowały gwałtowny wzrost stawek frachtowych. Maersk podniósł całoroczne prognozy, jednak przewidywania jednego z największych na świecie spedytorów kontenerowych, którego udział w rynku wynosi około 17%, mogą być postrzegane jako negatywny znak dla gospodarki światowej.

Dobry wynik jest wynikiem kontynuacji wyjątkowej sytuacji rynkowej w żegludze oceanicznej – przekazał Maersk w oświadczeniu handlowym.

Czytaj też: Ceny frachtu skoczyły w rok o 300%

Duński gigant Maersk wycofuje się z Rosji! Całkowicie zamyka działalność!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button