Przełom w logistyce Amazon dzięki usłudze „Kupuj z Prime”
Po dopracowaniu logistyki usługi Prime, która zapewnia szybką dostawę bez dodatkowych kosztów, Amazon wykonuje milowy krok i oferuje ją szerszemu gronu odbiorców, wprowadzając usługę „Kupuj z Prime” (ang. „Buy with Prime”).
„Kupuj z Prime” od Amazon
Firma ogłosiła nową usługę 21 kwietnia 2022 r., informując, że w pierwszej fazie usługa „Kupuj z Prime” będzie dostępna na zaproszenie tylko dla handlowców, którzy już korzystają z usług logistycznych Fulfillment by Amazon, a w ciągu roku zostanie rozszerzona na tych, którzy nie korzystają z usług Fba, a nawet tych, którzy nie prowadzą sprzedaży na platformie Amazon.
Od ponad dwóch dekad dajemy małym i średnim firmom możliwość rozwoju. Umożliwienie sprzedawcom oferowania korzyści płynących z programu Prime w ich sklepach internetowych skierowanych bezpośrednio do konsumentów jest kolejnym, ekscytującym krokiem w naszej misji pomagania sprzedawcom każdej wielkości w rozwijaniu ich działalności, zarówno na Amazon, jak i w innych miejscach. Dzięki temu, że kupujący dokonują zakupów bezpośrednio w sklepach internetowych sprzedawców, usługa „Kupuj z Prime” pozwoli sprzedawcom budować relacje z klientami i przywiązanie do marki, oferując jednocześnie korzyści zwiększające konwersję, takie jak szybka, bezpłatna wysyłka – wyjaśnia Peter Larsen, wiceprezes działu Buy with Prime w firmie Amazon.
Czytaj też: Amazon planuje zainwestować miliard dolarów w logistykę i robotykę
„Kupuj z Prime” niedługo dla wszystkich
Sprzedawcy korzystający z usługi Fulfillment by Amazon mogą szybko i łatwo dodać usługę „Kupuj z Prime„, ponieważ ich zapasy znajdują się już na platformach Amazon, a za pomocą widgetu JavaScript mogą połączyć usługę z jednym lub kilkoma produktami. Dzięki usłudze sprzedawcy otrzymują informacje o zamówieniach kupujących, w tym adresy e-mail klientów, które mogą wykorzystać do zapewnienia obsługi klienta i budowania bezpośrednich relacji. Handlowcy płacą za to, co wykorzystują: nie ma stałej opłaty, a opłata za usługę jest uzależniona od ilości przetwarzanych danych.
Na razie Amazon twierdzi, że usługa „Kupuj z Prime” będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych, ale doświadczenie pokazuje, że międzynarodowa firma stopniowo rozszerza swoje usługi logistyczne na cały świat. W ten sposób Prime nie będzie już tylko opcją platformy e-commerce firmy Amazon, ale usługą logistyczną strony trzeciej, bezpośrednio konkurującą z usługami innych operatorów, zwłaszcza gdy zostanie rozszerzona również na sprzedawców spoza platformy.
Czytaj też: Amazon wydaje na badania i rozwój 5 razy więcej niż cała Polska
Znajdziesz nas w Google NewsJak jeden magazyn Amazon może zmienić giganta e-commerce od środka