DrogowyTransport

Pierwszy etap systemu zarządzania ruchem będzie dostępny do końca tego roku!

Wartość projektu Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym szacowana jest na ok. 880 mln zł. Pierwszy etap systemu zarządzania ruchem ma być dostępny do końca 2022 roku. Projekt ma umożliwić całkowitą automatyzację procesów zarządzania ruchem drogowym. 

Pierwszy etap systemu zarządzania ruchem jeszcze w tym roku

Pierwszy etap Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym ma zostać oddany do użytku do końca tego roku. Wartość całego projektu szacowana jest na ok. 880 mln zł. KSZRD na sieci TEN-T – etap I jest obecnie największym tego typu projektem w całej Europie. Inicjatywa została dofinansowana ze środków unijnych kwotą ponad 123 mln euro. KSZRD jest tworzony od podstaw, powstał na zamówienie GGDKiA i jest zaprojektowany pod konkretne potrzeby polskich kierowców. System informatyczny składa się w oprogramowania oraz rozbudowanej infrastruktury sprzętowej (serwery, macierze, urządzenia aktywne sieci, oprogramowanie wirtualizacyjne). Finalnie system ma rozpoznawać i informować kierowców o sytuacjach wyjątkowych, które wpływają na ruch na danym odcinku (np. samochód jadący pod prąd). Prace nad projektem prowadzone są na terenie całej Polski.

Zobacz także: Prace nad Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem Drogowym wchodzą w decydującą fazę

 

Zobacz także: Elektryfikacja transportu, przemysłu i budownictwa może zredukować emisję CO2 o 60%

Jak KRZR wpłynie na pracę kierowców?

Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym ma usprawnić planowanie podróży zarówno na etapie pre-trip (przed podróżą), jak i on-trip (podczas podróży). W pierwszej wersji informacje dotyczące zatorów drogowych, kolizji czy remontów będą aktualizowane na bieżąco, co ma pozwolić kierowcom na wybranie optymalnej trasy. W drugim przypadku osoby kierujące pojazdem będą mogły na bieżąco reagować na sytuacje drogowe, aktualizowane w systemie. Powstanie dedykowana aplikacja mobilna, która usprawni poruszanie się po polskich drogach.

System powstał w celu zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez sprawniejszy system aktualizacji wiadomości oraz poprawę komunikacji na linii kierowcy – GDDKiA. Pierwszy etap ma zostać oddany jeszcze w tym roku, jednak na kolejne trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Nadzór nad projektem sprawuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

GDDKiA przygotowuje się do poszerzenia A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button