E-commerce

Walmart będzie czerpał większe zyski z usług sprzedaży reklam

Sprzedawcy detaliczni intensywnie pracują nad przyciągnięciem dużych reklamodawców

Dyrektor finansowy Walmart przekazał, że przyszłe zyski firmy będą w większej części pochodzić z usług sprzedaży reklam na Walmart.com. Zyski będą również pochodzić z opłat, które gigant pobiera od kupców korzystających z jego rynku internetowego i usług dostawczych.

Walmart zyska na usługach ze sprzedaży reklam

John David Rainey, dyrektor finansowy Walmart przekazał, że przyszłe zyski firmy nie będą pochodzić w większości ze sprzedaży detalicznej. Zamiast tego główne zyski będą stanowić usługi ze sprzedaży reklam na platformie internetowej giganta e-commerce.

Obecnie zdecydowana większość naszych ogólnych zysków przypada na sklepy stacjonarne w USA. Za pięć lat będziemy znacznie mniej zależni od sprzedaży detalicznej jako strumienia dochodów – wskazał Rainey.

Opłaty, które Walmart pobiera od zewnętrznych sprzedawców na Walmart.com oraz fundusze, które reklamodawcy wydają za pośrednictwem rozwijającego się detalicznego biznesu medialnego Walmart, stanowią wyższą marżę i z czasem zmienią skład rachunku zysków i strat Walmart.

Sprzedawcy detaliczni, od Amazon, Target i Walmart, po sklepy spożywcze, takie jak Tesco, intensywnie pracują nad przyciągnięciem dużych reklamodawców do swoich witryn internetowych. Ostatnio Amazon ujawnił 11,6 miliarda dolarów przychodów z działalności reklamowej w czwartym kwartale.

Czytaj też: Automatyzacja dostaw ostatniej mili jest konieczna dla całego łańcucha dostaw

Walmart daje możliwość wykorzystywania danych o kupujących

Jak powiedział Rainey, inwestycje technologiczne Walmart, takie jak rynek dla sprzedawców internetowych oraz „szybko rozwijająca się platforma reklamowa”, oznaczają dla sprzedawców bardziej efektywną sprzedaż. Co ważniejsze z punktu widzenia sprzedawcy, Walmart otrzymuje większą część z całkowitej sprzedaży, gdy zakupy są napędzane przez platformę reklamową Connect i korzystają z usług realizacji zamówień Walmart.

Przemianowany na Walmart Connect w 2021 roku, detaliczny biznes medialny Walmart oferuje markom przestrzeń reklamową w swoich amerykańskich sklepach i pozwala na wykorzystanie swoich danych o kupujących, aby reklamy były bardziej skuteczne, nawet na stronach internetowych i aplikacjach, których Walmart nie jest właścicielem. Od tego czasu firma szybko się rozwija, a jej sprzedaż wzrosła o prawie 30% do 2,7 miliarda dolarów w roku fiskalnym zakończonym 31 stycznia. W czwartym kwartale sprzedaż reklam wzrosła o 41% rok do roku.

Czytaj też: Kradzieże sklepowe w USA są coraz większym problemem. Walmart może zacząć zamykać sklepy

Holenderska firma wdraża inteligentną maszynę redukującą rozmiary opakowań

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button