MorskiTransport

Port w Göteborgu i North Sea tworzą sieć średnich portów europejskich

Port North Sea i Port w Göteborgu podpisały umowę o ścisłej współpracy. Według komunikatu pierwszego z portów, kluczowe znaczenie ma tutaj utworzona sieć średnich portów europejskich i praca nad zarządzaniem energią w portach.

Port North Sea i Port w Göteborgu wspólnie tworzą sieć średnich portów europejskich

Port North Sea jest numerem dziesięć w Europie, jeśli chodzi o przeładunek towarów drogą morską. Port w Göteborgu jest największym portem w Skandynawii. W oparciu o to bogate doświadczenie oba porty wspólnie zainicjują sieć średnich portów europejskich. Porty chcą wymieniać się wiedzą i badać możliwości dalszej współpracy.

Porty chcą również wzmocnić swoje interesy handlowe i wspierać przepływ towarów pomiędzy oboma portami. Chcą także dzielić się wiedzą i dobrymi przykładami w dziedzinie zarządzania energią w porcie. Dotyczy to wprowadzania odnawialnych źródeł energii, zarządzania środowiskiem i zrównoważonego zarządzania portem. W tym celu prowadzone będą badania nad dalszą cyfryzacją. W tym kontekście porty będą w przyszłości wymieniać się pracownikami.

Ponadto porty rozważają również możliwość wspólnego składania projektów do finansowania ze środków europejskich w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, transformacji energetycznej, cyfryzacji i europejskiej sieci transportowej. Holendersko-belgijski Port North Sea i szwedzki Port w Göteborgu mają pewne wspólne cechy. Jest to między innymi połączenie z fabrykami Volvo Car, które znajdują się w obu portach. Ponadto między Göteborgiem a Gandawą codziennie kursują statki ro-ro firmy DFDS. Umowa została podpisana podczas wizyty zarządu Portu Nort Sea w porcie w Göteborgu w środę 20 kwietnia. Partnerstwo będzie obowiązywało przez pięć lat.

Czytaj też: Czy Północna Droga Morska stanie się konkurencją dla Kanału Sueskiego?

Doświadczenie i wiedza

Port North Sea to 60-kilometrowy transgraniczny obszar portowy, który rozciąga się od Vlissingen w Holandii nad Morzem Północnym do Terneuzen, a następnie do Gandawy, 32 km w głąb lądu w Belgii. Jako centralnie położony węzeł komunikacyjny w Europie Zachodniej, port ten jest odpowiedni dla transportu multimodalnego (żegluga morska, śródlądowa, kolejowa, samochodowa i rurociągowa) oraz dla wielu rodzajów towarów. Port ten zajmuje trzecie miejsce wśród portów europejskich z wartością dodaną 12,5 mld euro. Pod względem przeładunku towarów zajmuje dziesiąte miejsce wśród portów europejskich z 69 milionami ton. Na terenie portu działa 550 firm, które bezpośrednio i pośrednio zatrudniają 100 000 osób.

Port w Göteborgu jest największym portem w regionie nordyckim. Przez Port w Göteborgu przechodzi jedna trzecia szwedzkiego handlu zagranicznego, a także połowa całego ruchu kontenerowego. Jest jedynym portem w Szwecji, który może przyjmować największe kontenerowce świata i posiada najszerszy wybór tras żeglugowych w Europie i poza nią. Dzięki 25 promom kolejowym, które odjeżdżają każdego dnia, firmy w całej Szwecji i Norwegii mają bezpośrednie, przyjazne dla środowiska połączenie z największym portem w regionie Skandynawii. Port w Göteborgu posiada terminale dla ropy naftowej, samochodów, ro-ro, kontenerów i pasażerów. Sieć średnich portów europejskich pozwoli na rozwój portów i wymienienie się wiedzą oraz doświadczeniem.

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Statki z rosyjskimi nawozami płyną do Brazylii pomimo sankcji

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button