
Firma Gall Thomson wprowadziła na rynek nowy, innowacyjny automatyczny system awaryjnego zwalniania kotwicy, który ma zminimalizować zagrożenia bezpieczeństwa związane z ręcznym awaryjnym zwalnianiem systemów cumowniczych podczas przeładunku tandemowego FPSO, holowania oceanicznego, kontroli kursu, pozycjonowania i wycofywania z eksploatacji.
Nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy
Według Gall Thomson, nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy PODx wykorzystuje technologię śruby zwalniającej, która automatycznie rozdziela się na żądanie, zapewniając zidentyfikowany punkt podziału w linii cumowniczej. Pozwala to na niezawodne uwolnienie w czasie poniżej 100 milisekund. Jest on przeznaczony do stosowania w różnych systemach morskich, w tym na platformach FPSO, w systemach awaryjnego zwalniania i obsługi kotwic. PODx wykorzystuje szereg rozmiarów bloków i śrub zwalniających dostosowanych do wymagań danego obciążenia.
PODx minimalizuje ryzyko obrażeń personelu, uszkodzenia sprzętu i późniejszych przestojów poprzez zdalne zwalnianie łańcuchów cumowniczych pod pełnym obciążeniem, szybko i bezpiecznie – przekazała firma.
Fred Boufennane, dyrektor ds. rozwoju działalności w firmie Gall Thomson, mówi:
PODx to proste i solidne rozwiązanie poważnego problemu bezpieczeństwa, który od dawna jest uznawany za stwarzający znaczne zagrożenie dla personelu i wyposażenia. Technologia ta jest sprawdzona dzięki ponad 22-letniemu doświadczeniu w terenie, a jej koszty operacyjne są znacznie niższe niż tradycyjnych rozwiązań alternatywnych. PODx można po prostu zamontować na statkach bez konieczności wykonywania prac gorących lub stałego mocowania do pokładu statku z dowolnej strefy zagrożenia.
Czytaj też: Statek wiertniczy Valaris zerwał cumy i zderzył się z masowcem
Nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy ma wiele zalet
Kompatybilne zastosowania obejmują szybkie i bezpieczne uwolnienie ładunku tandemowego FPSO lub FSO, holowanie awaryjne, sterowanie kursem FPSO i utrzymywanie pozycji. Konwencjonalne tankowce mogą również zwiększyć bezpieczeństwo poprzez zastosowanie PODx w miejsce lub w połączeniu z tradycyjnymi ogranicznikami łańcuchowymi.
Oprócz swoich właściwości użytkowych, nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy zapewnia operatorom opłacalność, a dzięki unikalnej konstrukcji, która zapewnia łatwe zerowanie, po aktywacji nadaje się do ponownego użycia. Łatwy w konserwacji, z długimi okresami bezobsługowymi, może przyczynić się do obniżenia kosztów składek ubezpieczeniowych – powiedział Gall Thomson.
Firma twierdzi, że montowany pomiędzy dwiema szeklami, PODx nie wymaga wiercenia ani mocowania na pokładzie statku, dzięki czemu jest łatwy w instalacji lub modernizacji. Kompaktowe wymiary urządzenia minimalizują ilość miejsca zajmowanego na pokładzie FPSO, a technologia jest wyposażona w blokady bezpieczeństwa, które gwarantują, że nie dojdzie do niezamierzonego uwolnienia kotwicy.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google NewsPożar kontenerowca u wybrzeży Filipin. Zginął członek załogi