E-commerce

eBay wraca do Polski. Wielkie plany i niska atrakcyjność dla Polaków

Globalny gigant eBay wraca do Polski i planuje stać się jedną z trzech największych platform e-commerce w naszym kraju. Spółka poinformowała w komunikacie prasowym, że zamierza również zapewnić automatyczne tłumaczenie swoich ofert na język polski.

eBay powraca do Polski

eBay wszedł na polski rynek już w 2005 r., ale z trudem radził sobie w walce z takimi firmami jak Allegro. Gigant e-commerce powoli likwidował swoją działalność w Polsce, pozostawiając jedynie międzynarodową wersję swojej strony internetowej. Teraz eBay wraca do Polski po ponad 10 latach i liczy, że wykorzysta potencjał rynku e-commerce w naszym kraju.

W Polsce jest ponad 22 mln kupujących, dostępność internetu wynosi około 92%, a okres pandemii zwiększył odsetek osób kupujących w sieci. Nasza platforma jest w Polsce już od kilku lat, ale teraz będzie to dla nas nowe otwarcie i dopiero pierwszy krok w rozwoju na tym rynku. Dużym wyzwaniem było dla nas tłumaczenie ofert na język polski – powiedział Paolo Levoni, starszy dyrektor ds. handlu transgranicznego UE.

Levoni uważa, że polskojęzyczne oferty ułatwią Polakom kupowanie produktów z Hiszpanii, Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii. Oprócz języka polskiego, kupujący mogą liczyć także na bezpieczeństwo zakupów. eBay oferuje program Gwarancja Autentyczności (potwierdza oryginalność zakupionego sprzętu) oraz Program Ochrony Kupujących i Sprzedających.

Czytaj też: Konsumenci rynku e-commerce wracają do starych nawyków, ale branża i tak się rozwija

Mało atrakcyjna platforma

W 2005 roku eBay nie zagrzał miejsca na naszym rynku, mimo iż nie miał zbyt wielkiej konkurencji. Obecnie jest inaczej i platforma będzie musiała zmagać się z ogromną konkurencją, nie tylko ze strony Allegro (które istniało już w 2005 r.), ale także ze strony OLX czy Amazonu, który nie tak dawno pojawił się w Polsce. Jaki pomysł ma tym razem eBay? Platforma eBay wraca do Polski z szerokim portfolio – znajdziemy w nim ponad 1,4 mld ofert. Lorna Dunne, szefowa działu handlu transgranicznego eBay w UE, powiedziała, że wchodząc ponownie do Polski, firma chciała wprowadzić rozwiązania stosowane w innych krajach.

Trudno jednak każdą z powyższych nowości nazwać innowacją. Oferta serwisu będzie musiała być naprawdę różnorodna i atrakcyjna, aby zaciekawić polskich konsumentów. W tej chwili trudno jednak uznać tę platformę za atrakcyjną w naszym kraju. Podczas zakupów nie możemy skorzystać z szybkich płatności, BLIK-a czy paczkomatów. To są podstawy, których polscy klienci wymagają od niemal każdej platformy e-commerce, a tym bardziej od takiego giganta jak eBay. Jeśli platforma chce zaistnieć u nas na dłużej, będzie musiała szybko postarać się o wprowadzenie tych ważnych udogodnień.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Platforma Shopee wchodzi do Polski. Darmowe dostawy i brak prowizji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button