KolejowyTransport

DB Cargo wykorzystuje AI do obsługi wagonów towarowych

AI pomoże firmie w skuteczniejszej i szybszej naprawie wagonów towarowych oraz zwiększy wolumen przewozu

DB Cargo wykorzystuje sztuczną inteligencję AI do obsługi wagonów towarowych. Przy pomocy oprogramowania diagnostycznego opartego na sztucznej inteligencji, przewoźnik wykrywa uszkodzenia na wczesnym etapie oraz monitoruje ładunek.

DB Cargo korzysta z AI

Deutsche Bahn oraz jej spółka zależna DB Cargo wykorzystują sztuczną inteligencję AI w codziennych operacjach przewozu towarów kolejowych. Dzięki użyciu mostu kamerowego, który wizualnie rejestruje przejeżdżające pociągi towarowe z różnych stron, firma może wykrywać uszkodzenia na wczesnym etapie i nawet skanować ładunek. Według przedsiębiorstwa obrazy będą w przyszłości analizowane przez aplikację opartą na sztucznej inteligencji, która dostarczy informacje o stanie wagonów i ładunku.

Czytaj też: DB Cargo planuje transport wodoru koleją! Rewolucja?

Jak informuje portal Logistik Heute, AI pomoże firmie w skuteczniejszej i szybszej naprawie wagonów towarowych oraz zwiększy wolumen przewozu towarów. Możliwa staje się również analiza otwartych ładunków sypkich. Dzięki temu można rozpoznawać surowce przemysłowe i szybciej je sortować.

Dr. Sigrid Nikutta, członkini zarządu ds. przewozu towarów Deutsche Bahn, oraz Judith Gerlach, bawarska minister ds. cyfryzacji, uruchomili w Rangierbahnhof Nürnberg ogólnokrajową operacyjną implementację zastosowań sztucznej inteligencji w transporcie kolejowym towarów.

Transport kolejowy towarów jest sprawdzonym rozwiązaniem, dzięki któremu już dzisiaj oszczędzamy siedem milionów ton CO2 rocznie. Sztuczna inteligencja staje się teraz stałym elementem naszych operacji. Pomaga nam przewozić więcej wagonów towarowych i tym samym więcej ładunków na przyjaznej dla środowiska kolejowej infrastrukturze – wyjaśniła Nikutta podczas spotkania.

DB Cargo wykorzystuje nowe technologie

W 2017 roku na Rangierbahnhof w Norymberdze uruchomiono pierwszy most kamerowy w ramach testowego programu. Obecnie na terenie całej Norymbergi oraz siedmiu innych lokalizacji DB Cargo znajduje się łącznie 13 mostów kamerowych, które stopniowo są wyposażane w sztuczną inteligencję. Według informacji przedstawionych przez DB, przy codziennym przepływie nawet do 10 000 wagonów, kamery rejestrują codziennie aż 300 000 zdjęć wysokiej rozdzielczości.

Czytaj też: Produkcja przemysłowa w Niemczech jest wciąż mniejsza, niż przed pandemią!

Jak informuje portal Logistik Heute, po udanym rozpoczęciu pilotażowej wersji oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji do analizy zdjęć w transporcie kolejowym towarów, teraz jest ono stosowane na terenie całych Niemiec w lokalizacjach DB Cargo. Dzięki systemowi można uzyskać informacje o stanie podkładki hamulcowej. Technologia kamery dostarcza również dodatkowej perspektywy z góry. Automatyczne rozpoznawanie rodzaju ładunku jest obecnie testowane z pierwszym klientem z branży stalowej i w przyszłości będzie wspierać klientów DB Cargo z tej branży.

Jestem bardzo zaangażowana w pokazanie, gdzie sztuczna inteligencja znajduje praktyczne zastosowanie i jak konkretnie wspiera ludzi, na przykład tutaj w diagnozowaniu wagonów towarowych. AI stanowi również ogromną szansę dla naszych przedsiębiorstw w Bawarii, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystana. To wyraźnie pokazuje, że AI wspiera człowieka, a nie go zastępuje. Sztuczna inteligencja służy człowiekowi, a nie odwrotnie – powiedziała Gerlach.

Most kamerowy na Rangierbahnhof w Norymberdze umożliwia dokładną analizę wagonów towarowych na ekranie. Pracownicy odpowiedzialni za utrzymanie sprzętu otrzymują stopniowe wsparcie dzięki zastosowaniu metod sztucznej inteligencji. Dzięki temu powstało nowe, atrakcyjne zawodowe stanowisko – cyfrowy diagnostyk. Dotychczas badanie składu towarowego trwało ponad godzinę, w zależności od jego długości.

Brytyjski oddział DB Cargo testuje ekologiczne paliwo roślinne

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button