LTG Cargo uruchomi połączenie do terminalu Małaszewicze i DCT Gdańsk
Litewski operator transportu kolejowy LTG Cargo ogłosił nowe połączenia przewozów intermodalnych do Polski. Pierwsze pilotażowe trasy odbyły się do DCT Gdańsk i terminalu Małaszewicze. W planach jest także transport ładunków do innych portów intermodalnych, w tym Poznania.
LTG Cargo uruchamia intermodalne przewozy towarowe do terminali w Polsce
Litewska spółka transportowa LTG Cargo poinformowała o utworzeniu nowej usługi przewozów intermodalnych do Polski. Transport towarów rozpocznie się z Kaunas Intermodal Terminal (KIT) w Kownie i trafi do najważniejszych terminali w Polsce, w tym terminalu Małaszewicze i DCT Gdańsk.
Czytaj również: Nowy Jedwabny Szlak szansą dla polskiej gospodarki
Eglė Šimė, Prezes Zarządu LTG Cargo wskazała, że:
Wraz z umacnianiem się pozycji Grupy w Polsce poszukujemy nowych możliwości i wychodzimy naprzeciw szybko zmieniającym się potrzebom rynku w wyniku wojny rosyjskiej na Ukrainie. Pracujemy, aby pozostać silną częścią logistyki kraju i pomóc krajowym firmom otwierać nowe trasy na rynki europejskie.
Na początku kwietnia z sukcesem uruchomiliśmy naszą usługę intermodalną do Duisburga w Niemczech i zakończyliśmy już naszą pierwszą podróż z pełnym ładunkiem. Oferujemy naszym klientom wykorzystanie potencjału zgromadzonego przez Grupę w Polsce.
Jak wskazano, litewska spółka będzie obsługiwać nowe trasy przewozowe na Litwie, a spółka zależna LTG Cargo Polska będzie odpowiedzialna za nowe trasy w naszym kraju. Dzięki inwestycji klienci będą mieli dostęp do portu w Gdańsku, który jest jednym z najważniejszych ośrodków tego typu w rejonie Morza Bałtyckiego. Ponadto kontrahenci będą mieli dostęp do terminalu intermodalnego w Małaszewiczach, który jest bramą do chińskiego rynku. Wszystko to sprawia, że jest on jednym z najistotniejszych tego typu terminali na całym Nowym Jedwabnym Szlaku.
Czytaj również: Rosji grozi spadek ruchu towarowego i deficyt kontenerów
Trasa z Kaunas Intermodal Terminal a Gdańskiem (wraz z trasą powrotną) będzie miała długość około 1100 km, a trasa KIT — Małaszewicze około 900 km (także liczona z trasą powrotną). Szacuje się, że transport w jedną stronę będzie trwał około 30 godzin. Podczas jednej podróży można przewieźć do 42 kontenerów z towarami różnego rodzaju.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz