DrogowyTransport

Grupa Wielton zwiększa działalność w Afryce i Europie, aby zrekompensować straty na wschodnich rynkach

Czołowy producent naczep i przyczep ogranicza swoją działalność na rynkach wschodnich w związku z panującą wojną. Grupa Wielton skoncentruje się natomiast na działalności w pozostałych państwach Europy oraz w Afryce. 

Grupa Wielton opuszcza Rosję i skupia się na Europie oraz Afryce

Grupa Wielton zwiększa swoją obecność na rynku afrykańskim i europejskim, aby wyrównać straty poniesione na Wschodzie w wyniku wojny. Wielton to lider na rynku przyczep oraz naczep w Polsce. Jest również znaczącym graczem na rynku europejskim. Skonsolidowane przychody sięgnęły 2,7 mld zł w 2021 roku (wzrost o 48% r/r). To wynik lepszy niż w 2019 roku (o 15% r/r).

W oficjalnym komunikacie Grupy CEO, Mariusz Golec, powiedział:

Trudne do przewidzenia skutki makroekonomiczne niepewnej sytuacji na Wschodzie skłoniły nas do aktywnego działania sprzedażowego w pozostałych krajach europejskich oraz w Afryce, aby jak najskuteczniej zrekompensować ubytek przychodów w Rosji i Ukrainie – łącznie sprzedaż na tych rynkach stanowiła w 2021 r. ok. 11% przychodów grupy.

Zobacz także: PIE: sankcje obniżą PKB Rosji o 15%. Konieczne są jednak dalsze działania

Wielton po pandemii radzi sobie coraz lepiej

W 2021 roku Grupa zrealizowała inwestycje o łącznej wartości 75,5 mln zł. Wielton zwiększa swoją obecność również na zagranicznych rynkach. Grupa przejęła niedawno ok. 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillen.

Jak zaznaczono w komunikacie, zależne spółki osiągnęły w 2021 zadowalające wyniki. Spółka Fruehauf działająca we Francji utrzymała pozycję lidera na tamtejszym rynku (wzrost sprzedaży o 17% r/r). W ubiegłym roku przychody z tego rynku wyniosły 643,5 mln zł (rok wcześniej było to 541,9 mln zł). Przychody na rynku brytyjskim (spółka Lawrence David) były wyższe o 32% (391,7 mln zł), natomiast na rynku niemieckim spółki Langendorf i Wielton GmbH wypracowały 72% wzrostu wolumenu. We Włoszech spółka Viberti zwiększyła poziom sprzedaży o 97%.

Zobacz także: Kryzys transportowy w pobliżu La Manche. Rząd zmienia przepisy dotyczące kierowców ciężarówek

W Polsce Grupa Wielton sprzedała w ubiegłym roku 5,16 tys. sztuk, utrzymując tym samym trzecią pozycję na rynku z 12,7% udziałem w nim. Przychody na polskim rynku zwiększyły się o 98% r/r osiągając 518,7 mln zł.

Rosyjskie ciężarówki są zawracane z granicy. Sankcje w branży transportowej działają

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button