Info z rynkuIntermodalny

Dolina Logistyczna w Gdyni. Podpisano umowę dotyczącą zagospodarowania terenu

W Gminy Kosakowo niedaleko Gdyni, powstanie Dolina Logistyczna. Inicjatywa obejmuje zagospodarowanie terenu pod obszar logistyczny, którego podstawą będą usługi logistyczne. 

Dolina Logistyczna w Gdyni bodźcem dla rozwoju okolicznych miejscowości

Celem projektu Doliny Logistycznej jest przede wszystkim przyciągnięcie inwestorów oraz zwiększenie konkurencyjności Portu Gdynia. Dolina będzie znajdować się w niedalekiej odległości od samego Portu. 12 kwietnia 2022 roku podpisano umowę pomiędzy spółkami ZMPG S.A. a Haskoning DHV Polska Sp. z o. o. na „Opracowanie planu rozwoju oraz koncepcji zagospodarowania obszarów Doliny Logistycznej na terenie Gminy Kosakowo wraz ze wstępnym studium wykonalności”.

Na wskazanym obszarze ma powstać odpowiednia infrastruktura logistyczna. Według autorów projektu mają to być głównie obiekty magazynowe, publiczny kolejowy terminal intermodalny oraz parking dla pojazdów ciężarowych. Oczywiście konieczne będzie połączenie Doliny z istniejącą infrastrukturą drogową i kolejową.

Marcin Majek, wójt Gminy Kosakowo, powiedział:

Rozwój Doliny Logistycznej jest ważnym elementem dla naszej gminy. Pamiętamy doskonale z historii, że rozwój wspaniałego miasta Gdyni nastąpił dzięki budowie portu, wierzymy że rozpoczęcie prac nad terenem Doliny Logistycznej tak samo przyczyni się do rozwoju Gminy Kosakowo i Miasta Rumi.

Zobacz także: Inwestycje w Porcie Gdynia: pogłębienie i poszerzenie toru podejściowego

Rozbudowa Portu Gdynia w ramach nowej inwestycji

W roli głównego Inwestora występuje Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Jednak autorami pomysłu powołania Doliny Logistycznej są samorządowcy zrzeszeni w Metropolitalnym Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów NORDA.

Realizacja projektu Doliny Logistycznej stanie się bodźcem rozwojowym również dla okolicznych miejscowości i zapewni dodatkowe miejsca pracy. Z racji zurbanizowanego terenu wokół Portu Gdynia (Śródmieście oraz Oksywie) trudno rozbudowywać infrastrukturę w bezpośrednim sąsiedztwie. Działania zmierzające do wzrostu znaczenia portu wpisują się w realizację planów związanych z dążeniem do przekształcenia Portu Gdynia w port IV generacji, a więc węzeł przewozów multimodalnych.

Zobacz także: Rynek nieruchomości biurowych rośnie najszybciej w Trójmieście. To najlepszy wynik regionalny w Polsce

Jak wskazują przedstawiciele, utworzenie do 2030 roku odpowiedniej infrastruktury zwiększy konkurencyjność Portu na Bałtyku. Projekt Doliny Logistycznej jest ściśle związany z budową Drogi Czerwonej, która ma być łącznikiem Portu z CPK.

Droga Czerwona w Gdyni ma wpłynąć na zwielokrotnienie ładunków cargo obsługiwanych przez CPK

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button