Kolejowy

Siemens Mobility zmodernizuje metro w São Paulo w Brazylii

12 kwietnia poinformowano, że Siemens Mobility zmodernizuje metro w brazylijskim mieście São Paulo. Niemiecka spółka przeprowadzi niezbędne prace na linii nr 8 i 9. Na obu liniach zostaną zainstalowane nowe systemy elektryfikacji i zasilania trakcji. Linia 8 zostanie z kolei wyposażona w zautomatyzowany system sygnalizacji.

Siemens Mobility zmodernizuje metro w brazylijskim mieści

Niemieckie przedsiębiorstwo, Siemens Mobility otrzymało od brazylijskiego operatora tych linii, ViaMobilidade dwa zamówienia na rozbudowę i modernizację sieci metra w São Paulo. Chodzi o unowocześnienie dwóch linii metra – nr 8 i 9. Odnowienie obu linii zapewni większą dostępność stacji metra, usprawni działanie systemów oraz poprawi komfort podróżowania pasażerów.

Zobacz również: Nowe linie metra w Chinach. Prawie 500 kilometrów!

W wypowiedzi dla dziennikarzy, Francisco Pierrini, dyrektor generalny ViaMobilidade stwierdził:

Nasze inwestycje w linie 8 i 9 zaowocują bardzo pozytywnym modelem dla metropolitalnego transportu kolejowego. Cieszymy się, że Siemens Mobility będzie nadal wnosić znaczący wkład w modernizację naszej sieci.

Zobacz również: Inflacja w Chile i Brazylii najwyższa od blisko 30 lat

Również Andreas Facco Bonetti, dyrektor generalny Siemens Mobility w Ameryce Łacińskiej, docenił nową umowę:

Kompleksowa modernizacja sygnalizacji i elektryfikacji zapewni liniom ViaMobilidade 8 i 9 najnowocześniejszą technologię, która poprawi dostępność i niezawodność systemu, a także poprawi ogólne wrażenia pasażerów w São Paulo

Nowoczesne systemy od Siemens Mobility

Siemens Mobility zmodernizuje metro w São Paulo jednak nieznane są obecnie terminy zakończenia prac. Dla linii 8 niemiecka firma zaprojektuje, dostarczy i wdroży automatyczny system sygnalizacji, obejmujący m.in. system Westrace MKII w rejonie stacji Osasco, Presidente Altino i Imperatriz Leopoldina. Na stacji Barra Funda zostaną również przeprowadzone prace modernizacyjne torów. Na obu liniach Siemens Mobility wdroży szereg ulepszeń, które obejmą realizację kompletnego systemu elektrycznego niezbędnego do funkcjonowania i obsługi linii 8 i 9 sieci kolejowej regionu metropolitalnego São Paulo (metro w São Paulo składa się z zarówno kolei podziemnych jak i naziemnych).

Zobacz również: Nowe stacje metra w Warszawie już niedługo. Trwają ostatnie testy

Nie jest to pierwszy kontrakt niemieckiego koncernu w Brazylii. Firma Siemens Mobility od wielu lat jest dostawcą technologii do tego państwa. Obejmowały one m.in. projekty sygnalizacji dla czwartej linii metra w São Paulo (UTO, poziom zautomatyzowania GoA4) oraz dla dwóch naziemnych linii metra (poziom zautomatyzowania GoA2) w Salvador da Bahia, a także system sieci trakcyjnej 3kV.

Ponad milion pasażerów dziennie na obu liniach

Linia nr 8 ma długość 41 km i obejmuje 22 stacje. Przebiega przez sześć gmin regionu metropolitalnego São Paulo i jest obsługiwana przez tabor 36 pociągów. Dziennie korzysta z niej około 500 000 pasażerów. Linia 9 o długości 31,8 km ma 18 stacji i dysponuje również 36 pociągami, a dziennie przewozi 600 000 pasażerów. Obie linie obsługują zatem codziennie ponad milion mieszkańców São Paulo i okolic. 

Gigantyczna rozbudowa paryskiego metra. 200 km nowych linii!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button