Po podjęciu decyzji o zaprzestaniu przewozu odpadów plastikowych na swoich statkach od 1 czerwca, francuski armator kontenerowy CMA CGM poinformował, że od 15 kwietnia 2022 r. na statki firmy nie będą już ładowane żadne odpady z tworzyw sztucznych.
CMA CGM przestanie przewozić odpady z tworzyw sztucznych
Francuski armator CMA CGM poinformował, że jego statki przestaną przewozić odpady z tworzyw sztucznych. Dzięki temu posunięciu firma chce przyczynić się do ochrony oceanów i bioróżnorodności w ramach swojej polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Ponadto, rezygnując z transportu odpadów plastikowych na swoich statkach, CMA CGM chce zapobiec eksportowi tego typu odpadów do miejsc, w których nie można zapewnić ich sortowania, recyklingu lub odzysku.
Odpady z tworzyw sztucznych są identyfikowane w ramach kategorii kodu HS 3915. Aby zapewnić skuteczność tego środka, wprowadziliśmy w naszym systemie rezerwacyjnym zakaz dotyczący kodu HS dla towarów, o których mowa – poinformowała francuska firma w komunikacie skierowanym do klientów.
Dla przypomnienia, ta przełomowa decyzja została ogłoszona przez Rodolphe’a Saadé, prezesa i dyrektora generalnego grupy, podczas jego wystąpienia na szczycie One Ocean Summit w lutym 2022 r.
Committed to protecting our #Oceans!
From June 1st, CMA CGM will will no longer carry plastic waste on board any of its ships worldwide. ⬇
#BetterWays #PlasticPollution #OneOceanSummit pic.twitter.com/6M6F6coiLh
— CMA CGM Group (@cmacgm) February 12, 2022
Czytaj też: Tajwańska firma U-Ming ochrzciła nowy ekologiczny masowiec
Odpady z tworzyw sztucznych zagrażają morskim ekosystemom
Każdego roku do morza trafia około 10 milionów ton odpadów z tworzyw sztucznych. Jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie działania, w ciągu najbliższych 20 lat liczba ta może się potroić i osiągnąć 29 mln ton rocznie. Odpady z tworzyw sztucznych powodują nieodwracalne szkody w ekosystemach morskich, faunie i florze.
Dysponując flotą ponad 500 statków, CMA CGM — trzecia co do wielkości firma żeglugi kontenerowej na świecie — jest zaangażowana w transformację energetyczną w żegludze. Jako pionier w stosowaniu paliw alternatywnych, takich jak LNG, biopaliwa, metan odnawialny itp., firma postawiła sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2050.
CMA CGM zobowiązało się już do stosowania LNG jako paliwa żeglugowego dla swoich dziewięciu kolosalnych kontenerowców o pojemności 23 000 TEU zbudowanych w Chinach. Do końca 2022 r. CMA CGM planuje mieć w swojej flocie 20 statków napędzanych LNG, w tym dziewięć statków o pojemności 23 000 TEU, pięć kontenerowców o pojemności 15 000 TEU oraz sześć statków o pojemności 1400 TEU.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze