
Grecki armator Danaos Corporation złożył zamówienia na cztery kontenerowce napędzane metanolem, o pojemności 7 200 TEU. Statki zostaną zbudowane w stoczni Daehan Shipbuilding w Korei Południowej i mają zostać dostarczone właścicielowi w pierwszej połowie 2024 r.
Danaos zamawia kolejne kontenerowce napędzane metanolem
Jak poinformowano, nowe kontenerowce napędzane metanolem zostaną wyposażone w płuczki z otwartym obiegiem powietrza i zbudowane zgodnie z najnowszymi wymaganiami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w zakresie norm emisji Tier III oraz EEDI (Energy Efficiency Design Index) Phase III.
Z przyjemnością informujemy o zamówieniu czterech kontenerowców o pojemności 7 200 TEU. Statki te są w czołówce nowych technologii, będą spełniać najnowsze specyfikacje w zakresie wymagań emisyjnych i będą gotowe do obsługi metanolu. Mając na uwadze niepewność związaną z dostępnością ekologicznego paliwa, stosujemy strategię inwestowania w najbardziej efektywne pod względem zużycia paliwa statki, wyposażone w płuczki, które zminimalizują koszty paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości modyfikacji statków w celu wykorzystania ekologicznego metanolu, gdy paliwo to będzie dostępne. Taka strategia eliminuje ryzyko przestarzałości technicznej, a jednocześnie przynosi krótko- i średnioterminowe korzyści w zakresie kosztów paliwa – powiedział John Coustas, dyrektor generalny Danaos.
Czytaj też: MPC Container Ships zamawia dwa statki na zielony metanol
Coraz więcej firm zamawia kontenerowce napędzane metanolem
Najnowsze zamówienie zostało złożone niecały miesiąc po tym, jak Danaos zamówił w Chinach dwa gotowe kontenerowce napędzane metanolem typu boxship o pojemności 7 100 TEU. Jednostki, które zostaną zbudowane w stoczni Dalian Shipbuilding, mają zostać dostarczone odpowiednio w drugim i trzecim kwartale 2024 r.
W 2021 r. grecka firma żeglugowa została członkiem Methanol Institute (MI), globalnego stowarzyszenia handlowego przemysłu metanolowego, dostrzegając potencjał metanolu jako paliwa morskiego. Danaos posiada flotę 77 kontenerowców o łącznej pojemności 479 589 TEU, w tym sześć kontenerowców zamówionych. Kontrahentami Danaos w kontraktach na budowę statków są Dalian Shipbuilding i China Shipbuilding Trading. Są one spółkami zależnymi China State Shipbuilding Corporation (CSSC), jednej z największych na świecie grup stoczniowych.
Najnowsze zamówienie pokazuje, że Danaos idzie w ślady swoich kolegów, dostrzegając potencjał metanolu jako paliwa okrętowego. W 2021 r. duński gigant żeglugi kontenerowej i logistyki Maersk zamówił w Korei Południowej łącznie dwanaście kontenerowców o pojemności 16 000 TEU, starając się przyspieszyć proces dekarbonizacji żeglugi, zachęcając innych do pójścia w jego ślady.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google News