IntermodalnyMorskiTransport

Deszcz podnosi poziom wody w Renie, ale tylko na południu 

Wody wciąż jest za mało w północnej części Niemiec a barki pływają załadowane do połowy

Intensywne deszcze w Niemczech chwilowo podniosły poziom wody w Renie, jednak rzeka wciąż jest zbyt płytka w północnych obszarach kraju, aby mogły nią pływać w pełni załadowane barki. Rzeka stanowi główny szlak żeglugowy w zachodniej Europie dla towarów, takich jak zboża, minerały, węgiel i produkty naftowe. 

Poziom wody w Renie nieco wzrósł

Czerwcowa susza spowodowała znaczne obniżenie poziomu wody w Renie. Rzeka miejscami jest tak płytka, że statki towarowe nie mogą pływać po niech z pełnym ładunkiem, co z kolei spowodowało nałożenie dodatkowych opłat, zwiększając tym samym koszty dla właścicieli przewożonych towarów. Handlowcy poinformowali, że po ostatnich opadach deszczu, poziom wody w południowym Renie nieco wzrósł i w środę w niektórych miejscach podniósł się o 0,5 metra. Jednak wody wciąż jest za mało w północnej części Niemiec. Wciąż brakuje odpowiedniej głębokości na Renie dla normalnych żeglug w północnych obszarach między Kolonią a Duisburgiem. Jak informuje portal Marine Link, według handlowców, niektóre statki, w zależności od typu, pływają w północnych regionach z załadunkiem poniżej połowy ich pojemności. Prognozy na najbliższe dni przewidują więcej opadów, co może przynieść poprawę sytuacji.

Czytaj też: Wzrost stawek za fracht rzeczny na Renie. Szansa dla Włoch?

Jak na razie w tym roku mieliśmy wystarczająco dużo deszczu, aby uniknąć kryzysu. Niski poziom wody w Renie zwiększył koszty, ale chociaż ładunki zostały dostarczone – powiedział jeden z handlowców zajmujących się towarami.

Ważny szlak transportowy

W ubiegłym roku w niemieckich firmach pojawiły się problemy z zaopatrzeniem i produkcją po suszy i fali upałów, które spowodowały spadek poziomu wody w Renie. Jak informuje portal Marine Link,rzeka stanowi główny szlak żeglugowy w zachodniej Europie dla towarów, takich jak zboża, minerały, węgiel i produkty naftowe. W miarę coraz częstszych okresów suszy, która zakłóca transport po Renie, branża znajduje nowe sposoby na przewożenie ładunków, w tym wykorzystanie barek przystosowanych do pływania po płytszej wodzie.

Czytaj też: Susza w Chinach. Wstrzymano pracę niektórych fabryk, wprowadzono racjonowanie energii

Ren jest ważnym szlakiem transportowym dla różnych surowców, w tym zbóż, minerałów, węgla, produktów naftowych i oleju opałowego. Wyzwania związane z niskimi poziomami wody mają znaczący wpływ na branżę logistyczną i mogą wpływać na łańcuchy dostaw wielu firm – skomentował Christian Roeloffs, współzałożyciel i dyrektor generalny Container xChange.

Poziom wody w Renie znów spowalnia żeglugę. Jest coraz gorzej

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button