PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Portugalski przewoźnik ma się z czego cieszyć. To jego pierwszy zysk od pandemii

Przychody za okres styczeń-czerwiec tego roku wyniosły 1,9 miliarda euro

Portugalski przewoźnik lotniczy TAP Air Portugal zanotował swój pierwszy zysk netto od 2019 roku. Linie lotnicze zgłosiły zysk netto w wysokości 22,9 miliona euro za pierwszą połowę tego roku.

TAP Air Portugal odnotowuje pierwszy od dawna zysk

Linie lotnicze TAP Air Portugal zgłosiły zysk netto w wysokości 24,9 miliona dolarów za pierwszą połowę 2023 roku, co oznacza, że przewoźnik po raz pierwszy od czterech lat uzyskał dodatnie wyniki finansowe. Linie lotnicze przypisują swoją rentowność silnemu wzrostowi przychodów operacyjnych oraz rozważnemu podejściu do okazji rynkowych.

Jak informuje portal Simple Flying, mimo wyzwań stawianych przez pandemię, TAP odnotował znaczny wzrost liczby pasażerów, liczby przelotów i pojemności sieci, co wskazuje na pozytywny trend w rozwoju firmy. Dzięki wzrostowi zysków, kontrolowaniu kosztów operacyjnych i ciągłemu wzrostowi liczby pasażerów, przyszłość tych linii lotniczych nie wygląda już tak źle, jak jeszcze kilka lat temu. Rok temu przewoźnik odnotował stratę netto w wysokości 202,1 miliona euro.

Przewoźnik na dobrej drodze do stałego osiągania zysków

TAP informuje, że głównym powodem powrotu do rentowności jest silny wzrost przychodów operacyjnych. Przychody za okres styczeń-czerwiec tego roku wyniosły 1,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 600 milionów euro lub 44,3% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku.

Czytaj też: Portugalski TAP zwiększył ruch pasażerski, ale nie w Europie

EBITDA (zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i upadłością) wyniósł 361,7 miliona euro, co stanowi 19% nadwyżkę nad kosztami. To istotne, ponieważ czyni to firmę atrakcyjną dla akcjonariuszy i potencjalnych nowych inwestorów.

Wyniki półroczne, które teraz prezentujemy, podkreślają trwałą tendencję do poprawy komercyjnej i finansowej TAP, osiągając doskonałą wydajność z pozytywnym dochodem netto w pierwszej połowie roku. Marże operacyjne i ścieżka zmniejszania zadłużenia, przewyższające cele planu restrukturyzacyjnego, dowodzą zrównoważonej kondycji finansowej Grupy w krytycznym momencie naszej historii. Przed nami wciąż długa droga. Ponowne zaangażowanie naszych pracowników, redukowanie zaległości oraz poprawa funkcjonowania były kluczowymi priorytetami, które już umożliwiły nam wykorzystanie z okresu letniego. Popyt nadal jest silny, z rezerwacjami na nadchodzące kwartały, co wskazuje na intensywną drugą połowę roku, na którą TAP będzie przygotowany – wskazuje Luís Rodrigues, dyrektor generalny TAP.

Czytaj też: Strefa euro: podaż pieniądza spada, recesja stała się niemal pewna

Jeśli chodzi o dane dotyczące ruchu operacyjnego, w pierwszej połowie tego roku TAP przewiózł ogółem 7,6 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 30,2% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku, ale również, co istotne, wzrost o 96% względem wyników osiągniętych w pierwszej połowie 2019 roku. W okresie od stycznia do czerwca tego roku całkowita liczba lotów obsługiwanych przez linię lotniczą również wzrosła o 17,9%, co stanowi wzrost o 89% w porównaniu do poziomu sprzed pandemii.

Jak informuje portal Simple Flying, po poważnych problemach finansowych w czasie pandemii, strajkach załogi pokładowej, wyzwaniach związanych z rekrutacją oraz, co najważniejsze, zwolnieniu poprzedniego dyrektora generalnego przez rząd portugalski, najnowsze dane stanowią dla linii lotniczej niezbędny zastrzyk pewności siebie. Po trzech latach restrukturyzacji przewoźnik jest już na dobrej drodze do stałego osiągania zysków w ciągu całego roku.

Niecodzienny sojusz katarskich, hiszpańskich i brytyjskich linii 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button