
Senat USA jednogłośnie przyjął ustawę mającą na celu poprawę nadzoru nad żeglugą oceaniczną, co według zwolenników pomoże zmniejszyć zaległości w eksporcie wysyłek.
Senat USA zatwierdza ustawę, która zmniejszy zaległości w eksporcie wysyłek
Ustawa o reformie żeglugi oceanicznej, której autorami są senatorowie John Thune i Amy Klobuchar, wzmocniłaby uprawnienia śledcze Federalnej Komisji Morskiej (FMC), amerykańskiej agencji nadzorującej żeglugę oceaniczną, oraz zwiększyłaby przejrzystość praktyk stosowanych w branży i złagodziła zaległości w eksporcie wysyłek. Lider senackiej większości Chuck Schumer powiedział, że ustawa „obniży koszty ponoszone przez Amerykanów poprzez zreformowanie nieuczciwych praktyk żeglugowych, które szkodzą zarówno eksportowi, jak i konsumentom”.
Schumer zauważył, że „zaległości w łańcuchu dostaw utrudniają towarom opuszczenie portów i dotarcie do miejsc przeznaczenia na całym świecie, a każdy dzień, w którym towary stoją bezczynnie w portach, kosztuje producentów coraz więcej pieniędzy”. Przepisy zabraniałyby przewoźnikom morskim bezpodstawnego odrzucania możliwości eksportu z USA. Zostałoby one ustalone przez FMC, która opracowałaby nowe zasady.
Przepisy te wymagałyby również od przewoźników oceanicznych składania FMC w każdym kwartale kalendarzowym raportów „o całkowitym tonażu importowym/eksportowym”, który zawija do portów w Stanach Zjednoczonych. Pozwoliłoby to FMC na rozpoczęcie dochodzeń w sprawie praktyk biznesowych wspólnych przewoźników oceanicznych i stosowanie środków egzekucyjnych.
Czytaj też: 93% sprzedawców na Amazon straciło przez problemy z łańcuchem dostaw
USA chce ograniczyć zaległości w eksporcie wysyłek
Thune powiedział, że przepisy te „utrudnią przewoźnikom morskim bezpodstawne odrzucanie towarów gotowych do eksportu w portach amerykańskich”. Podobne przepisy przeszły w grudniu przez Izbę Reprezentantów głosami 364-60, ale zanim trafią do prezydenta Joe Bidena, ustawodawcy muszą rozstrzygnąć różnice zdań.
Zatory w portach i rosnące koszty transportu stanowią wyjątkowe wyzwanie dla amerykańskich eksporterów, dla których cena kontenerów wzrosła czterokrotnie w ciągu zaledwie dwóch lat, podnosząc koszty dla konsumentów i szkodząc naszym firmom – stwierdziła Amy Klobuchar.
15 marca Biały Dom ogłosił pilotażowy projekt wymiany informacji, który ma pomóc w usunięciu zatorów w łańcuchu dostaw w zatłoczonych portach amerykańskich i złagodzić zaległości w eksporcie wysyłek. W tym miesiącu Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (National Retail Federation) poinformowała, że wiosną i latem bieżącego roku spodziewany jest niemal rekordowy poziom importu w głównych amerykańskich detalicznych portach kontenerowych, ponieważ popyt konsumpcyjny i problemy związane z łańcuchem dostaw nadal powodują zatory.
Czytaj też: Puste półki sklepowe w USA. Piętrzą się problemy z łańcuchami dostaw
Znajdziesz nas w Google NewsWorld Trade Monitor: Zatkane łańcuchy dostaw nie powstrzymają handlu
Jeden komentarz