DrogowyTransport

Niemcy stawiają na wodór. Kolejne Solarisy trafią na Zachód

Rynek niemiecki jest szczególnie aktywny, inwestując w autobusy zasilane wodorem

Solaris podpisał umowę z niemieckim operatorem Ruhrbahn GmbH na dostawę 19 autobusów zasilanych wodorem do Essen. Autobusy wodorowe Solaris zostaną wyposażone w ogniwa paliwowe, generujące energię na pokładzie, oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS. 

Niemcy stawiają na autobusy wodorowe Solaris

Zamówienie obejmuje dostawę dziewięciu wodorowych modeli Urbino 12 i dziesięciu Urbino 18. Będą to pierwsze autobusy wodorowe Solaris na ulicach Essen. Ich dostawa jest zaplanowana na lata 2024 i 2025.

Jesteśmy niezwykle dumni z możliwości dostarczenia Essen najnowszych pojazdów wodorowych, które nie tylko poprawią komfort pasażerów, ale także stanowią nowy etap w transformacji branży transportowej. Cieszę się, że Ruhrbahn zdecydował się podjąć ten strategiczny krok dla przemiany przemysłu transportowego i razem możemy kształtować bardziej zrównoważoną przyszłość z naciskiem na innowacje i ekologię – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.

Czytaj też: Rekordowe zamówienie Solaris! Wiemy gdzie trafią ich trolejbusy

Zamówione autobusy zostaną wyposażone w ogniwa paliwowe zasilane wodorem, generujące energię elektryczną na pokładzie. Modele o długości 12 metrów będą korzystać z ogniwa paliwowego o mocy 70 kW, podczas gdy autobusy przegubowe będą miały ogniwo paliwowe o mocy 100 kW. Wszystkie modele będą zasilane przez centralne silniki elektryczne. Autobusy wodorowe Urbino będą również wyposażone w akumulatory Solaris High Power, zaprojektowane do wsparcia ogniwa paliwowego w czasie zwiększonej aktywności.

Solaris

Szereg udogodnień

Pojazdy będą klimatyzowane i ogrzewane za pomocą pompy ciepła. Ponadto każdy autobus będzie oferował pasażerom praktyczne ładowarki USB oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej. Zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy zostanie zapewnione przez systemy GSR2, które obejmują m.in. asystenta skrętu i asystenta hamowania. Operator zdecydował się także na eSConnect, narzędzie własnościowe Solaris, które umożliwia pełny dostęp do danych niezbędnych do oceny wydajności autobusu i planowania jego dalszej eksploatacji.

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

Zainteresowanie technologią wodorową nadal rośnie w Europie, zwłaszcza w zastosowaniu do transportu o zerowej emisji. Solaris jest obecnie największym producentem autobusów wodorowych i może poszczycić się zamówieniem na ponad 700 pojazdów, z czego 180 już obsługuje miasta europejskie, a 530 zostanie dostarczonych w nadchodzących miesiącach.

Rynek niemiecki jest szczególnie aktywny, inwestując w autobusy zasilane wodorem. Autobusy wodorowe Urbino już kursują w miastach takich jak Kolonia, Wuppertal, Hofolding, Weimar, Frankfurt, Gross-Zimmern i w aglomeracji monachijskiej. Ponadto planowane są kolejne umowy, obejmujące miasta takie jak Aschaffenburg, Krefeld, Güstrow, Gross-Gerau, Hamburg i Duisburg.

Nowe elektryki Solarisa już jeżdżą po niemieckich ulicach 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button