Norweski dostawca tonażu kontenerowego MPC Container Ships zamówił dwa ekologiczne statki na zielony metanol, aby poprawić wpływ swojej floty na środowisko. Przedsiębiorstwo zleciło koreańskiej stoczni HJ Shipbuilding & Construction budowę nowych statków, które będą gotowe do przebudowy w celu prowadzenia działalności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla w oparciu o ekologiczny metanol.
Norweska firma zamawia statki na zielony metanol
Jak ujawniono, statki na zielony metanol zostaną wyczarterowane firmie ZIM Integrated Shipping Services, a spodziewane przepływy pieniężne z początkowego siedmioletniego czarteru pokryją cenę kontraktową. Jednostki, zamówione po cenie kontraktowej 72,2 mln dolarów każda, mają zostać dostarczone na początku 2024 r.
Zamówiliśmy dwa nowe statki typu eco-design z dołączonymi atrakcyjnymi czarterami, które w pełni ograniczają ryzyko wartości rezydualnej w początkowym okresie czarteru, a następnie zapewniają znaczny potencjał wzrostu. Transakcja ta zwiększa potencjał dystrybucyjny firmy w 2024 r. i kolejnych latach, bez wpływu na oczekiwane dystrybucje z naszej istniejącej floty – skomentował zamówienie dyrektor generalny firmy, Constantin Baack.
Transakcja ta pokazuje zdolność firmy do identyfikowania i realizacji transakcji, które są zarówno korzystne pod względem dochodów, jak i wpływu na środowisko, zgodnie z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi dekarbonizacji. Będziemy nadal realizować naszą politykę dystrybucji na rzecz akcjonariuszy, jednocześnie tworząc wartość poprzez wykorzystywanie pojawiających się możliwości rozwoju – dodał.
Czytaj też: Holownik zasilany wodorem. Niemcy inwestują w zielony transport
Statki na zielony metanol mają pomóc środowisku
Statki na zielony metanol to nie jedyna inwestycja firmy w dekarbonizację branży morskiej. W ciągu ostatnich kilku tygodni MPC zawarła pięć dodatkowych umów, w tym cztery wieloletnie czartery „po bardzo korzystnych stawkach zapewniających zatrudnienie do 2027 roku”. Niedawno firma podpisała umowę o wsparciu projektu z Mærsk Mc-Kinney Møller Centre for Zero Carbon Shipping, podkreślając swoje zaangażowanie w misję i wizję centrum.
Jesteśmy przekonani, że transformacja branży morskiej wymaga szerokiej współpracy wszystkich uczestników rynku, od dostawców po prawodawców, od dostawców infrastruktury po finansistów, od właścicieli ładunków po operatorów i właścicieli – powiedział Constantin Baack.
Zgodnie z umową MPC wniesie wkład w prace centrum w postaci możliwości analizy rynku, budowania spostrzeżeń branżowych i zaleceń politycznych, skupiając się na dekarbonizacji sektora morskiego.
Z ogromną złożonością nie mogą sobie poradzić sami uczestnicy jednolitego rynku. Należy przezwyciężyć duże przeszkody, takie jak podział zachęt i brak standaryzacji. Cieszymy się, że możemy wesprzeć Centrum i uzyskać dostęp do badań i informacji, które pomogą nam być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w zakresie różnych ścieżek dekarbonizacji – dodał Baack.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google NewsRosyjskie statki nie mogą tankować w portach na Morzu Śródziemnym
Jeden komentarz