MorskiTransport

MPC Container Ships zamawia dwa statki na zielony metanol

Norweski dostawca tonażu kontenerowego MPC Container Ships zamówił dwa ekologiczne statki na zielony metanol, aby poprawić wpływ swojej floty na środowisko. Przedsiębiorstwo zleciło koreańskiej stoczni HJ Shipbuilding & Construction budowę nowych statków, które będą gotowe do przebudowy w celu prowadzenia działalności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla w oparciu o ekologiczny metanol.

Norweska firma zamawia statki na zielony metanol

Jak ujawniono, statki na zielony metanol zostaną wyczarterowane firmie ZIM Integrated Shipping Services, a spodziewane przepływy pieniężne z początkowego siedmioletniego czarteru pokryją cenę kontraktową. Jednostki, zamówione po cenie kontraktowej 72,2 mln dolarów każda, mają zostać dostarczone na początku 2024 r.

Zamówiliśmy dwa nowe statki typu eco-design z dołączonymi atrakcyjnymi czarterami, które w pełni ograniczają ryzyko wartości rezydualnej w początkowym okresie czarteru, a następnie zapewniają znaczny potencjał wzrostu. Transakcja ta zwiększa potencjał dystrybucyjny firmy w 2024 r. i kolejnych latach, bez wpływu na oczekiwane dystrybucje z naszej istniejącej floty – skomentował zamówienie dyrektor generalny firmy, Constantin Baack.

Transakcja ta pokazuje zdolność firmy do identyfikowania i realizacji transakcji, które są zarówno korzystne pod względem dochodów, jak i wpływu na środowisko, zgodnie z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi dekarbonizacji. Będziemy nadal realizować naszą politykę dystrybucji na rzecz akcjonariuszy, jednocześnie tworząc wartość poprzez wykorzystywanie pojawiających się możliwości rozwoju – dodał.

Czytaj też: Holownik zasilany wodorem. Niemcy inwestują w zielony transport

Statki na zielony metanol mają pomóc środowisku

Statki na zielony metanol to nie jedyna inwestycja firmy w dekarbonizację branży morskiej. W ciągu ostatnich kilku tygodni MPC zawarła pięć dodatkowych umów, w tym cztery wieloletnie czartery „po bardzo korzystnych stawkach zapewniających zatrudnienie do 2027 roku”. Niedawno firma podpisała umowę o wsparciu projektu z Mærsk Mc-Kinney Møller Centre for Zero Carbon Shipping, podkreślając swoje zaangażowanie w misję i wizję centrum.

Jesteśmy przekonani, że transformacja branży morskiej wymaga szerokiej współpracy wszystkich uczestników rynku, od dostawców po prawodawców, od dostawców infrastruktury po finansistów, od właścicieli ładunków po operatorów i właścicieli – powiedział Constantin Baack.

Zgodnie z umową MPC wniesie wkład w prace centrum w postaci możliwości analizy rynku, budowania spostrzeżeń branżowych i zaleceń politycznych, skupiając się na dekarbonizacji sektora morskiego.

Z ogromną złożonością nie mogą sobie poradzić sami uczestnicy jednolitego rynku. Należy przezwyciężyć duże przeszkody, takie jak podział zachęt i brak standaryzacji. Cieszymy się, że możemy wesprzeć Centrum i uzyskać dostęp do badań i informacji, które pomogą nam być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w zakresie różnych ścieżek dekarbonizacji – dodał Baack.

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Rosyjskie statki nie mogą tankować w portach na Morzu Śródziemnym

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button