PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport
Gorące newsy

Dworzec Warszawa Gdańska zyska nowy peron. Usprawni obsługę

W planach uwzględniono dwie drogi dojścia do nowego peronu

PKP Polskie Linie Kolejowe planują wyposażyć dworzec Warszawa Gdańska w dodatkowy peron, który ma poprawić obsługę podróżnych na stacji. Będzie on służył głównie podróżnym korzystającym z pociągów dalekobieżnych, a dodatkowo pozwoli na bardziej efektywne zarządzanie ruchem kolejowym w Warszawie podczas modernizacji linii średnicowej. 

Dworzec Warszawa Gdańska wyposażony w peron

Dworzec Warszawa Gdańska zyska dodatkowy peron, który będzie zlokalizowany po północnej stronie, od strony ulicy ks. Romana Indrzejczyka (Żoliborza). Jednokrawędziowy peron będzie miał długość wynoszącą co najmniej 200 metrów, a jego szerokość wyniesie 5 metrów. Obiekt pozwoli na obsługę pociągów dalekobieżnych, między innymi tych zmierzających w kierunku Krakowa i Katowic.

Stacja Warszawa Gdańska to ważny punkt na kolejowej mapie Warszawy, która pozwala na czas dużych inwestycji dojechać sprawnie pociągiem do stolicy. Wychodząc naprzeciw potrzebom podróżnych, dodatkowo poprawiamy funkcjonalność stacji, tak bardzo potrzebnej w czasie przebudowy linii średnicowej – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Czytaj też: Rekord PKP Intercity. Sukces czy wynik monopolu na rynku?

Peron zostanie zaprojektowany na wysokość 0,76 m, co pozwoli podróżnym na komfortowe wsiadanie do pociągów. W skład wyposażenia nowego obiektu wejdą ławki, wiaty oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Dodatkowo, peron zostanie oświetlony energooszczędnymi lampami LED, co zapewni bezpieczne warunki poruszania się po peronach nawet po zmroku.

Droga inwestycja na stacji Warszawa Gdańska

W planach uwzględniono dwie drogi dojścia do nowego peronu. Pierwsza z nich będzie dostępna poprzez schody i pochylnię znajdującą się w pobliżu przejścia dla pieszych oraz wejścia do tunelu przy ulicy Indrzejczyka. Druga droga, także składająca się ze schodów i pochylni, będzie zapewniona z zachodniej kładki pieszej, łączącej perony z ulicami Kłopot i Felińskiego. Między nowym peronem a zachodnią kładką zostanie wybudowany chodnik. W ramach tego zadania, drugi chodnik powstanie po południowej stronie stacji, łącząc zachodnią kładkę z wejściem do tunelu prowadzącego do stacji metra, znajdującego się przy budynku dworca.

Czytaj też: Integracja spółek olejowych ORLENU

Inwestycja na stacji Warszawa Gdańska przyczyni się do usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym, szczególnie z myślą o nadchodzącej modernizacji linii średnicowej. Nowy peron zapewni podróżnym lepsze warunki obsługi i podniesie komfort oczekiwania na pociąg.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stale analizują obecną sytuację na stacji Warszawa Gdańska. Dodatkowy peron pozwoli na rozłożenie potoków podróżnych, a tym samym uprawnieni obsługę pasażerów oraz zwiększy przepustowość ruchu pociągów. Analizowane są także inne rozwiązania, które zwiększą komfort korzystania ze stacji – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Umowę na realizację inwestycji podpisano z firmą Trakcja. Wartość prac wynosi 12 milionów złotych, a przewidywany termin zakończenia budowy nowego peronu to koniec września, natomiast zakończenie budowy chodnika po południowej stronie stacji planowane jest na październik.

PKP Intercity zakupi aż 46 nowych lokomotyw elektrycznych

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

2 Komentarze

  1. Mam nadzieję, że przy okazji wyremontują też toalety, bo toaleta na stacji metra jest nieczynna a ta na dworcu woła o pomstę do nieba jeśli człowiek jest sprawny a jest całkowicie niedostępna jeśli jest się osobą niepełnosprawną. Toaletowy trzeci świat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button