Drogowy

KE otwiera nowe laboratoria. W planach badanie emisji samochodowych

Komisja Europejska otworzyła we Włoszech nowe laboratoria, które będą badać emisyjność samochodów spalinowych. Testowanie emisji samochodowych ma pomóc również w ustalaniu nowych norm unijnych. 

KE otwiera nowe laboratoria do testowania emisyjności samochodów

Dwa nowe ośrodki badawcze w ramach Wspólnego Centrum Badawczego Komisji zostały otwarte we włoskiej Isprze. Laboratoria mają zwiększyć możliwości KE w zakresie badania emisji na rynku unijnym oraz opracowywania standardów obowiązujących na terenie całej Wspólnoty.

Ośrodki mają umożliwić testowanie emisji w regulowanych i symulowanych warunkach jazdy. Ogniwa emisyjne mają umożliwić testowanie warunków otoczenia, m.in. temperatury, wilgotności i ciśnienia. Laboratoria mają ustalać również przyszłe normy emisji. Laboratorium Emisji Pojazdów może prowadzić testy wszystkich typów pojazdów drogowych nie tylko pod kątem emisji, ale również efektywności energetycznej.

Zobacz także: Wzrost cen oleju napędowego wynika z uzależnienia się UE od dostaw z Rosji

Testowanie emisji samochodowych a opracowywanie nowych norm

Podczas inauguracji otwarcia komisarz ds. rynku wewnętrznego, Thierry Breton zaznaczył, że ośrodki badawcze przyczynią się do transformacji klimatycznej, w perspektywie długoterminowej pośrednio poprawiając jakość powietrza w Europie. Przypomniał również, że testowanie samochodów leży w gestii organów unijnych. Na podstawie prawa ustanowionego w 2020 roku Komisja Europejska może przeprowadzać testy emisyjności, podejmować decyzje o wycofaniu samochodów z rynku oraz nakładać grzywny wynoszące nawet 30 tys. euro od jednego samochodu w przypadku złamania obowiązującego prawa.

Breton dodał także, że:

Dzięki nowej, najnowocześniejszej placówce do testowania emisji z samochodów jesteśmy teraz lepiej niż kiedykolwiek przygotowani do poprawy jakości powietrza dla mieszkańców Unii, przywrócenia zaufania konsumentów, wzmocnienia jednolitego rynku i wspierania globalnej konkurencyjności europejskiego przemysłu samochodowego.

Zobacz także: Motoryzacja w Grupie Wyszehradzkiej słabnie, w Polsce umacnia się

Kilkukrotnie zaznaczono, że decyzje związane z inwestycjami w ośrodki badawcze analizujące emisje i ich wpływ na środowisko są pokłosiem głośnej afery Dieselgate dotyczącej fałszowania rzeczywistych wyników emisyjności pojazdów spalinowych (Więcej: Przełom w sprawie Dieselgate w Wielkiej Brytanii już w tym tygodniu?).

30 km/h w mieście i 100 km/h na autostradzie – plan UE na ograniczenie importu rosyjskiej ropy

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button