MorskiTransport

Szwedzka firma Erik Thun zamawia w Chinach dwupaliwowy tankowiec

Szwedzka firma transportowa Erik Thun Group podjęła decyzję o zamówieniu w Chinach nowego dwupaliwowego tankowca. Dwupaliwowy tankowiec o nośności 17 999 dwt zostanie zbudowany przez China Merchants Jinling Shipyard w Yangzhou i jest siostrą Thun Venern.

Erik Thun zamawia przyjazny dla klimatu dwupaliwowy tankowiec

Bliski partner Erik Thun, Furetank, będzie zarządzał nowym statkiem pod względem technicznym i handlowym, a po dostarczeniu w 2024 r. dwupaliwowy tankowiec wejdzie do sieci Gothia Tanker Alliance. Nowy statek jest najnowszym nabytkiem w serii Vinga, składającej się z dziewięciu wcześniej zamówionych statków siostrzanych, z których wszystkie pływają w ramach Gothia Tanker Alliance. Wszystkie jednostki zostały zaprojektowane ze szczególnym uwzględnieniem minimalnego wpływu na środowisko naturalne.

Wszystkie statki z tej serii mają możliwość zasilania dwupaliwowego i wykorzystują LNG/LBG jako paliwo. Wyposażone są w hybrydowy system akumulatorowy oraz szereg innowacyjnych rozwiązań, które zmniejszają zużycie paliwa i energii, co skutkuje znacznie niższą emisją CO2, tlenku siarki, tlenku azotu i niebezpiecznych cząstek. Nowy statek będzie również w pełni przystosowany do zasilania pomp ładunkowych z lądu, co pozwoli na jeszcze większe ograniczenie emisji, gdy tylko porty zaoferują taką możliwość.

Praca na rzecz zrównoważonego rozwoju zawsze była i będzie w centrum uwagi firmy Erik Thun. Złożenie tego zamówienia i dalsze pogłębianie naszej dobrej i długoterminowej współpracy z Furetank jest doskonałym przykładem naszej wizji bycia zrównoważonym szwedzkim partnerem przez pokolenia – powiedział Johan Källsson, dyrektor zarządzający w Erik Thun AB.

Czytaj też: 6 firm zbuduje pierwszy japoński tankowiec napędzany metanolem

Dwupaliwowy tankowiec będzie bardziej ekologiczny

Dwupaliwowy tankowiec posiada pojemność ładunkową 20 306 metrów sześciennych w 12 epoksydowanych zbiornikach ładunkowych, klasę lodową 1A oraz wydajny system obsługi ładunku. Według firmy, elastyczny układ pomp i linii ładunkowych zapewni bezpieczne i wydajne operacje ładunkowe oraz skróci czas postoju w porcie.

To bardzo dobra wiadomość, że Erik Thun nadal angażuje się w rozwój Gothia Tanker Alliance. Pomaga nam to osiągnąć jeszcze większe korzyści dla środowiska. Dzięki temu statkowi będziemy eksploatować piętnaście dwupaliwowych tankowców o najwyższym standardzie ekologicznym. Zwiększa to wydajność naszej logistyki i zmniejsza emisję zanieczyszczeń do atmosfery, ponieważ zawsze mamy statek na właściwym miejscu do każdego transportu, a tym samym minimalizujemy czas balastowania – powiedział Lars Höglund, dyrektor generalny Furetank.

W zeszłym miesiącu grupa Erik Thun zamówiła również dwa nowe statki do przewozu ładunków suchych od holenderskiej stoczni Ferus Smit, starając się zastąpić niektóre z istniejących statków nowymi konstrukcjami.

Czytaj też: PGNiG i ORLEN Południe wzmacniają współpracę w obszarze biometanu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button