Tajwańska firma żeglugowa Evergreen Group po raz trzeci podpisała kontrakt z chińskim stoczniowcem Hudong-Zhonghua na nowy ultraduży kontenerowiec z Chin klasy 24 000 TEU. Jak podaje stoczniowiec, kontrakt jest projektem przebudowy, niezależnie zaprojektowanym przez Hudong-Zhonghua, który przyjmuje koncepcje zielonej ochrony środowiska, wysokiej wydajności, oszczędności energii i bezpieczeństwa.
Kolejny chiński kontenerowiec dla Evergreen
Dla Hudong-Zhonghua najnowsze zamówienie na kontenerowiec z Chin to kolejne zamówienie złożone przez grupę Evergreen na kontenerowce o pojemności 24 000 TEU, po tych podpisanych w 2019 i 2021 roku. W listopadzie 2019 r. tajwański armator zamówił cztery kontenerowce o pojemności 23 000 TEU, które następnie zostały zmodernizowane do 24 000 TEU, a w czerwcu 2021 r. Evergreen złożył zamówienie na dwa kolejne identyczne statki siostrzane. Pod koniec 2021 r. w bazie stoczniowej Changxing Hudong-Zhonghua zwodowano pierwszy z serii sześciu kontenerowców o pojemności 24 000 TEU.
Nowy statek ma długość 399,99 m, szerokość 61,5 m, zanurzenie 33,2 m, a także hybrydowy system oczyszczania spalin. Zgodnie z ówczesnymi informacjami, wszystkie sześć statków będzie miało specyficzny kształt dziobu, śruby napędowe o dużej średnicy oraz energooszczędne kanały zapewniające niskie zużycie energii.
Seria ultradużych kontenerowców (ULCV) Evergreen została niezależnie zaprojektowana przez Hudong-Zhonghua. W 2020 r. stocznia przekształciła dok nr 1 w bazie produkcyjnej Changxing Shipbuilding, aby móc bardziej efektywnie budować kolosy o pojemności 24 000 TEU.
Czytaj też: Płuczki spalin przeszły testy na największym kontenerowcu świata
Pierwszy kontenerowiec z Chin
Pod koniec zeszłego roku w Changxing Shipbuilding Base firmy Hudong-Zhonghua Shipbuilding zwodowano kontenerowiec o pojemności 24 000 TEU zamówiony przez Evergreen Group. Kontenerowiec z Chin był pierwszym statkiem z serii sześciu identycznych jednostek o pojemności 24 tys. TEU budowanych dla Evergreen przez spółkę zależną China Shipbuilding Corporation (CSSC).
Evergreen Marine prowadzi szeroko zakrojoną kampanię odmładzania floty, dążąc do „całkowicie zrównoważonego” cyklu życia swoich statków – od projektu, poprzez budowę, eksploatację, aż po wycofanie z eksploatacji. We wrześniu 2021 r. firma zamówiła 24 kontenerowce w CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding Company Limited. Zamówienie obejmuje jedenaście statków o pojemności 3 000 TEU, jedenaście statków o pojemności 2 300 TEU oraz dwie jednostki o pojemności 1 800 TEU.
Co więcej, w marcu zeszłego roku Evergreen złożył zamówienie na budowę dwudziestu kontenerowców 15 000 TEU w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).
Czytaj też: Dobra wiadomość w sprawie zablokowanego Kanału Sueskiego
Znajdziesz nas w Google NewsNajwiększy kontenerowiec na świecie przepłynął przez Kanał Sueski