LotniczyTransport

Drastyczny spadek przychodów United Airlines z przewozów cargo

Straty wynoszą miliony dolarów.

Jak United Airlines poradzi sobie z 37% spadkiem przychodów z przewozów cargo w I kwartale 2023 roku? Czy gorsze warunki przewozu, inflacja i zakłócenia gospodarcze związane z wojną na Ukrainie wpłyną na długoterminowe plany spółki? Czy możliwe jest dalsze rozszerzenie na międzynarodowe rynki mimo obecnych wyzwań?

Strategie United Airlines w obliczu spadku przychodów z cargo

United Airlines, to jeden z liderów w przewozach cargo wśród międzynarodowych linii lotniczych w USA, który doświadczył znacznego spadku sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku. Nie ma co ukrywać, że spadek wynika z gorszych warunków przewozu towarów oraz niepewności gospodarczej na świecie.

Otóż jak informuje serwis Freight Waves, chicagowska linia lotnicza poinformowała o spadku przychodów z przewozów cargo o 36,5% w pierwszym kwartale 2023 roku, do 398 milionów dolarów. Wynik ten jest gorszy niż 28% spadek w przypadku Delta Air Lines. Mimo to amerykańska spółka wykazała mniejszą niż oczekiwano skorygowaną stratę netto. Wyniosła ona 207 milionów dolarów (lub 63 centy na akcję) przy przychodach wynoszących 11,4 miliarda dolarów.

Przyczyny spadku przychodów z przewozów cargo i nowe możliwości

Spadek przychodów z przewozów cargo w United nie był zaskoczeniem. Wszystko dlatego, że rynek przewozów lotniczych od kilkunastu miesięcy boryka się z problemami, które przyczyniły się do słabych wyników linii.

Czytaj również: Lotnisko w Lublinie chce być regionalnym hubem cargo

Wysoka inflacja, przepełnione magazyny detaliczne oraz zakłócenia gospodarcze spowodowane wojną na Ukrainie to tylko niektóre z nich. W pierwszym kwartale globalne wolumeny cargo zmniejszyły się o około 5% w porównaniu z rokiem poprzednim, a ceny przewozów lotniczych są o 40% niższe niż rok wcześniej.

Mimo trudności na rynku amerykańska firma nie traci optymizmu. Dyrektor generalny Scott Kirby powiedział, że:

Uważnie obserwujemy ryzyka makroekonomiczne, ale popyt pozostaje silny, zwłaszcza na rynkach międzynarodowych, gdzie rozwijamy się dwa razy szybciej niż na rynku krajowym. Oczekujemy, że wszystkie te czynniki pozwolą nam osiągnąć nasz cel na cały rok w postaci skorygowanego rozcieńczonego zysku na akcję (EPS) w przedziale 3,50 – 4 dolarów.

United Airlines ogłosił także swoje największe rozszerzenie sieci na Pacyfiku, oferując aż 66 tygodniowych lotów do Australii i Nowej Zelandii na nadchodzący sezon. Tym samym więcej lotów na szerokokadłubowych samolotach daje przewoźnikom ładunków nowe możliwości rezerwowania przestrzeni na przewozy cargo do tych miast.

Czytaj również: United Airlines zwolniło 593 osoby, bo się nie zaszczepiły na COVID-19

Co istotne, w trakcie kwartału linia dodała cztery nowe trasy międzynarodowe, łączące Dubaj i Tokio z trzema głównymi węzłami w USA. United wznowił także cztery trasy, których nie obsługiwał od czasów pandemii. Dodatkowo linia uruchomiła bezpośrednie połączenie między Szanghajem a San Francisco. Tym samym United Airlines stało się pierwszym przewoźnikiem bez tankowania paliwa na tej trasie od listopada 2020 roku.

Przychody United Airlines z cargo przekraczają 2 miliardy dolarów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button