PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerceInfo z rynku

Poczta Polska inwestuje w taśmociągi, aby zoptymalizować pracę kluczowych sortowni

Spółka kontynuuje proces automatyzacji usług. W czterech sortowniach zainstalowano przenośniki do opracowywania przesyłek gabarytowych. Poczta Polska inwestuje w rozwiązania wpływające na optymalizację procesów logistycznych. 

Poczta Polska inwestuje w segmencie B2C

Nowe przenośniki zostały zainstalowane w czterech sortowniach, w Niepołomicach, Pruszczu Gdańskim, Wrocławiu i Warszawie. Docelowo mają skrócić czas opracowywania przesyłek w magazynie. Taśmociągi wspomagające proces sortowania przypominają konstrukcją lotniskową taśmę na bagaże w kształcie pętli. Jeden taśmociąg może obsłużyć ponad 20 tysięcy przesyłek dziennie. Za ich wykonanie odpowiada Cassioli Polska.

Automatyzacja to jeden z głównych celów spółki na lata 2021-2023. Poczta Polska chce zdominować rodzimy rynek KEP (kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek), co ma zapewnić inwestycja w park maszynowy. Modernizacje mają wpłynąć również na efektywność obsługi rosnącego wolumenu przesyłek.

Zobacz także: Panattoni Park Pabianice – nowy rynek magazynowy w Centralnej Polsce

Automatyzacja usług pocztowych

W poprzednim roku zainstalowano przenośniki w sortowni w Komornikach i Zabrzu. Na ten cel przeznaczono 4 mln złotych. Taśmociągi mają skrócić czas obsługi paczek, co pozwoli Poczcie Polskiej być konkurencyjną względem popularnych firm kurierskich. Rosnący wolumen wymaga sprawniejszych procesów logistycznych. Szacuje się, że w przyszłym roku wartość polskiego rynku paczkowego przekroczy 16 mld zł. Z prognoz Last Mile Experts wynika, że konsumenci zamówią i odbiorą aż 1,31 mld paczek. Dla porównania, w 2020 roku wartość ta wyniosła 10,7 mld zł, wówczas do klientów trafiło 814 mln paczek. Najszybciej ma rozwijać się sektor B2C (business to client), który wzrośnie do 72% w ujęciu wolumenowym do 2023 roku. Bez inwestycji, które poprawią terminowość dostaw, Poczta Polska będzie tracić swój udział w tym sektorze. Na rynku dominuje InPost i jego Paczkomaty. Jednak swoją pozycję umacniają AliExpress (Cainiao), Allegro i PKN Orlen, które inwestują w rozwój automatów paczkowych.

Zobacz także: Co łączy AliExpress, Facebooka i Google? Unikanie opodatkowania i niszczenie konkurencji

Optymalizacja procesów logistycznych ma być odpowiedzią na coraz większe znaczenie rynku e-commerce. Już w ubiegłym roku podjęto współpracę z singapurską platformą zakupową Shopee (Więcej: Poczta Polska i Shopee rozpoczynają współpracę na polskim rynku).

Dynamiczny rozwój branży logistycznej w Polsce. Ok. 97% firm planuje rekrutacje

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button