Regulator rynku lotniczego, Bermuda Civil Aviation Authority sprzeciwia się certyfikacji samolotów zarejestrowanych w Bermuda Civil Aircraft Registry. Tym samym wielu rosyjskich oligarchów ma problem z własnymi samolotami, a omijanie sankcji wydaje się wręcz niemożliwe.
Omijanie sankcji – Bermudy sprzeciwiają się Rosji
Zarządzenie organizacji BCAA stanowi wypowiedzenie artykułu 83bis porozumienia zawartego pomiędzy lokalnym rządem a Federacją Rosyjską. Bermudy przez długi czas były dla najbogatszych obywateli Rosji rajem podatkowym i celnym. Jednak zgodnie z decyzją premiera Bermudów, Davida Burta, już wkrótce wprowadzone zostaną wszystkie sankcje ogłoszone przez Wielką Brytanię (Bermudy to zamorskie terytorium zależne od Zjednoczonego Królestwa), oligarchowie nie będą mogli przebywać na wyspie, ani cumować swoich statków w okolicach wybrzeża.
Aby uświadomić sobie skalę decyzji rządu Bermudów, warto wiedzieć, że zarejestrowano tam 800 samolotów, w tym 745 należących do Rosjan, co stanowi połowę rosyjskiej floty. Pod koniec lutego masowo wyrejestrowano wiele samolotów i przeniesiono je do rejestru krajowego. Jednak bez odpowiednich części zamiennych część maszyn i tak wkrótce może stać stale uziemiona.
Zobacz także: Chiny odmawiają Rosji dostaw części samolotów. Szykuje się katastrofa?
Rosyjskie lotnictwo poważnie zagrożone, odmówili nawet Chińczycy
Lotnictwo w Rosji już praktycznie nie istnieje. Rosja w dużej mierze opiera się na leasingu samolotów. Bez nich linie lotnicze nie mogą realizować połączeń pomiędzy poszczególnymi państwami. Rosja to ogromny kraj, lotnictwo jest podstawą transportu dla większości biznesmenów i osób lepiej sytuowanych. W związku z nałożonymi sankcjami przewoźnicy zmuszeni są oddać leasingowane samoloty. Ponadto zablokowano import części zamiennych i podzespołów do jednostek latających, dlatego niemożliwe jest ich serwisowanie. Poproszono zatem Chiny o sprzedaż części, jednak te odmówiły. Obecnie brak jest alternatyw dla tego typu transportu. Dotychczas bezkarni oligarchowie również zmagają się z problemami związanymi z decyzją rządu Bermudów. Ponadto ze względu na zamknięcie przestrzeni lotniczej UE, USA, Kanady i innych państw, podróże na Zachód zostały bardzo utrudnione.
Zobacz także: Przed inwazją na Ukrainę majątki oligarchów stanowiły 21% rosyjskiego PKB. Ile stanowią dzisiaj?
Rosja grozi, że znacjonalizuje flotę, której zwrotu domagają się leasingodawcy. Według pracowników tych firm rosyjscy przewoźnicy nie odpowiadają na apele dotyczące zwrotu maszyn (Więcej: Sankcje mocno uderzą w rosyjskich przewoźników. Dojdzie do zwrotu samolotów z leasingu?).
Znajdziesz nas w Google NewsKontrolowany przez rebeliantów tankowiec zagraża Jemenowi. ONZ próbuje zapanować nad sytuacją
4 Komentarze