PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyIntralogistykaMagazynyTransport

Roman Mayer automatyzuje transport palet w Norymberdze

Safelog zainstalował na dziesięciu punktach sortowania tablety oraz półki kragarmowe

Roman Mayer zautomatyzował transport palet za pomocą rozwiązania Safelog. Dzięki tej nowej technologii, dostawca usług logistycznych zwiększył wydajność na terenie magazynu w Norymberdze o 30 procent.

Roman Mayer automatyzuje transport palet

Firma logistyczna Roman Mayer wdrożyła system bezzałogowych pojazdów transportowych (FTS) od dostawcy Safelog, aby zautomatyzować i usprawnić transport palet w magazynie w Norymberdze. Według ekspertów ds. FTS, obecnie za pomocą tego rozwiązania przewozi się nawet do 480 palet.

W przypadku Roman Mayer używamy większych mobilnych robotów transportowych. Dzięki zdolnościom omnidirekcyjnym roboty AGV potrzebują mniej miejsca do manewrowania i mogą przewozić palety o wadze nawet do 1500 kilogramów – wyjaśnia Michael Treml, kierownik oddziału Safelog.

Czytaj też: Znana firma intralogistyczna przejmuje firmę zajmującą się robotyką

Jak informuje portal Logistik Heute, w pierwszym etapie Safelog zainstalował na dziesięciu punktach sortowania tablety oraz półki kragarmowe z czterema do pięciu miejscami na palety. Tablety służą do wzywania a następnie odsyłania AGV, gdy pracownik załaduje już palety. Jeśli będzie więcej wezwań AGV niż pojazdów, zamówienia są kolejkowane i wykonywane kolejno.

Mobilny robot transportowy przechodzi pod jednostronnie otwartą półką kragarmową i precyzyjnie podnosi paletę. Po załadowaniu palety zostaje ona przewieziona do automatycznej owijarki. Jeśli owijarka nie może jej przetworzyć ze względu na niejednorodny układ opakowania, FTF przewozi ją na określone miejsca awaryjne, gdzie można dokonać ręcznego owinięcia.

Automatyzacja pozwoliła na wzrost produktywności

Według Safelog, wszystkie trasy procesu są jasno określone. Odcinki trasy, które są już zajęte przez innego robota, są zablokowane dla innych. W przypadku, gdy wiele stacji jednocześnie wysyła zapytanie o transport, odbiór odbywa się według zasady FIFO (first in, first out), aby uniknąć kolizji. Zawsze priorytetem są AGV z załadowanymi paletami.

Jak informuje portal Logistik Heute, cały system jest sterowany przez oprogramowanie do zarządzania flotą o nazwie „SAFELOG IntelliAgent„. Na trasie powrotnej do punktów odbioru znajdują się dwie pozycje oczekiwania i ładowania, gdzie roboty mogą są ładowane za pomocą styków na podłodze do czasu otrzymania kolejnego zlecenia transportu.

Czytaj też: Rozwój sztucznej inteligencji to nie katastrofa! To wyzwanie

Według dostawcy, dzięki wprowadzeniu AGV L1 Roman Mayer osiągnęło wzrost produktywności o 30 procent. Transport palet jest nieprzerwany, co pozwala na ciągłe zaopatrywanie automatycznej owijarki. Nie ma już potrzeby magazynowania pośredniego, a problem z brakiem miejsca został rozwiązany. Mobilne roboty transportowe rozładują palety dopiero wtedy, gdy jest zapewniona dalsza obróbka. Dzięki temu towar może być gotowy do wysyłki na czas. Czas oczekiwania ciężarówek również został skrócony.

Nawet w godzinach szczytu system nie osiąga swoich granic i może sprostać znacznemu wzrostowi produkcji. Dodatkowo nasi pracownicy mogą skupić się na innych swoich zadaniach, zamiast zajmować się transportem – podsumowuje Werner Böhm, dyrektor oddziału w firmie Roman Mayer.

ABB prezentuje nowe roboty GoFa. Pomogą pracownikom

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button