MorskiTransport

Tajwańska firma U-Ming ochrzciła nowy ekologiczny masowiec

Nowy ekologiczny masowiec typu Post-Panamax, zamówiony przez tajwańską firmę żeglugową U-Ming Marine Transport Corporation, został ochrzczony podczas ceremonii online 9 marca.

U-Ming ochrzcił nowy ekologiczny masowiec

Cemtex Excellence, nowy ekologiczny masowiec o nośności 99 990 dwt, został zbudowany w japońskiej stoczni Oshima Shipbuilding. Ceremonię chrztu poprowadził Douglas Hsu, prezes Far Eastern Group, w siedzibie grupy w Taipei. Był połączony online ze stocznią Oshima Shipbuilding. U-Ming jest jedną z dziewięciu notowanych na giełdzie spółek należących do Far Eastern Group.

Jak podaje U-Ming, statek o pojemności 119 816 cbm ma zostać oficjalnie zwodowany 14 marca 2022 roku. Cemtex Excellence ma długość 235 metrów, szerokość 40 metrów i nośność 99 990 ton metrycznych. Jest to pierwszy z serii Post-Panamax o nośności 99 990 dwt zbudowany dla U-Ming przez Oshima Shipbuilding. Firma przekonuje, że nowe systemy statku znacznie zmniejszają zużycie paliwa na jednostkę ładunku i obniżają koszty operacyjne. W związku z tendencją w branży do osiągania małych prędkości, prędkość nawigacji została zoptymalizowana. Wąska, opływowa konstrukcja mostka pomaga również zmniejszyć opór wiatru.

Ze względu na nowe, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ochrony środowiska, które mają zostać wprowadzone w styczniu 2023 r., takie jak wskaźnik projektowej efektywności energetycznej (EEXI) i wskaźnik intensywności emisji dwutlenku węgla (CII), stare statki, które nie spełniają tych przepisów, będą stopniowo wycofywane. W drugiej połowie 2020 r. w transporcie kontenerowym odnotowano znaczny wzrost popytu, co zaowocowało dużą liczbą zamówień na duże kontenerowce. W najbliższych latach wiele stoczni będzie zajętych pracami związanymi z budową kontenerowców, co doprowadzi do spowolnienia dostaw masowców.

Czytaj też: Przez zerwane łańcuchy dostaw statki kontenerowe zastępują… masowce

Ekologiczny masowiec pomoże w budowaniu przyjaznego rynku żeglugi

Po stronie popytu wiele krajów walczy o poprawę infrastruktury, co z kolei zwiększy zapotrzebowanie na surowce, a to spowoduje wzrost stawek frachtowych w żegludze masowej. Według prognozy Clarksons Dry Bulk Trade Outlook na styczeń 2022 r., tempo wzrostu floty statków do przewozu suchych ładunków masowych ma wynieść jedynie 2,1% w 2022 r., podczas gdy popyt na nie wynosi około 2,5%. U-Ming wyjaśnił, że oczekiwane wolniejsze tempo podaży tonażu będzie nadal sprzyjać rynkowi suchych ładunków masowych w perspektywie krótkoterminowej.

Poprawiając efektywność zarządzania, integrując wewnętrzne zasoby organizacyjne poprzez współpracę zespołów międzywydziałowych, rozwijając wysokowydajne „Eko-statki”, świadcząc zróżnicowane i zrównoważone usługi oraz digitalizując naszą działalność, chcemy wzmocnić naszą podstawową konkurencyjność i przyczynić się do stworzenia bardziej ekologicznego i zrównoważonego rynku żeglugi – przekazał U-Ming.

Nowy ekologiczny masowiec wejdzie w skład pokaźnej floty firmy. U-Ming jest obecnie właścicielem i operatorem masowców, cementowców, bardzo dużych zbiornikowców do przewozu ropy naftowej (VLCC), rudy (VLOC) oraz statków do przewozu załóg (CTV) – łącznie 60 statków, w tym statków w eksploatacji, w budowie, w spółkach joint venture i w usługach zarządzania statkami – o łącznej nośności 8,25 mln ton.

Czytaj też: Kolejne zakłócenia w łańcuchach dostaw powodują wzrost cen frachtów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button