Spółka DB Cargo ogłosiła, że z powodzeniem zakończyła próbę zastosowania biopaliw HVO do zasilania lokomotyw manewrowych z silnikiem Diesla oraz że w przyszłości lokomotywy DB Cargo będą korzystać z tego paliwa, zamiast kopalnego oleju napędowego, w celu zmniejszenia emisji CO2 podczas manewrów.
Lokomotywy DB Cargo będą bardziej ekologiczne
Niemiecka firma wykorzystuje olej napędowy tylko w pięciu procentach swojej mocy trakcyjnej – podczas manewrowania, w terminalach i portach lub gdy wagony towarowe są dostarczane do zakładów klientów – a reszta pochodzi z energii elektrycznej. Teraz lokomotywy DB Cargo będą mogły korzystać z biopaliw podczas manewrowania.
Obecna flota pojazdów z silnikiem Diesla może korzystać z HVO bez żadnych ograniczeń wydajności – wyjaśnia firma w nocie prasowej, dodając, że dzięki temu „klienci DB Cargo mogą korzystać z neutralnych dla klimatu łańcuchów dostaw na całym świecie”.
Możemy z łatwością prowadzić pociągi towarowe dla naszych klientów w sposób całkowicie neutralny pod względem emisji CO2, wykorzystując paliwa alternatywne i istniejącą flotę lokomotyw. Równocześnie inwestujemy w nowe technologie i będziemy przestawiać lokomotywy spalinowe na technologię hybrydową – wyjaśnia Sigrid Nikutta, która w zarządzie DB Cargo odpowiada za transport towarowy.
Czytaj też: DB Cargo zamawia 50 lokomotyw hybrydowych od Vossloh Locomotives
Lokomotywy DB Cargo przewożą pomoc dla Ukrainy
Biopaliwo HVO składa się z hydrorafinowanego oleju roślinnego, produkowanego z pozostałości biologicznych i materiałów odpadowych. Nie wykorzystuje się więc gruntów ornych ani oleju palmowego. Podczas spalania w normalnym silniku wysokoprężnym, lokomotywy DB Cargo uwalniają jedynie taką ilość CO2, jaka została wcześniej usunięta z atmosfery podczas wzrostu roślin, z których pochodzą pozostałości biologiczne.
DB Cargo angażuje się również na froncie społecznym, organizując konwoje pociągów i ciężarówek w celu przewożenia pomocy humanitarnej na Ukrainę. Realizuje to wspólnie z DB Schenker oraz jej polskimi i ukraińskimi oddziałami. W najbliższych dniach niemieckie oddziały DB Schenker otworzą punkty zbiórki materiałów, które zostaną załadowane do kontenerów w Monachium, Norymberdze, Mannheim, Kolonii, Lehrte i Hamburgu. Kontenery dotrą do Berlina, gdzie zostaną załadowane na pociągi blokowe po 52 kontenery do polskiego terminalu, skąd będą mogły być dalej przewiezione do terminali ukraińskich, do których jeszcze można dotrzeć.
Czytaj też: Bank Światowy zatwierdził 723 mln USD wsparcia finansowego dla Ukrainy!
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz