MorskiTransport

Norweska firma zaprojektuje tankowiec napędzany amoniakiem

Norweska firma Breeze Ship Design zaprojektuje tankowiec napędzany amoniakiem, w ramach wspieranego przez Norwegię programu Green Shipping Program (GSP).

Breeze zaprojektuje tankowiec napędzany amoniakiem

Obecnie Breeze jest zaangażowana w kilka projektów rozwoju statków o niskiej lub zerowej emisji w sektorach rybołówstwa, energii wiatrowej i energii oraz żeglugi przybrzeżnej i dalekomorskiej. Nowy tankowiec napędzany amoniakiem będzie oparty na istniejącym statku typu Aframax o nośności 110 000 dwt.

Mocno wierzymy we współpracę i przyłączyliśmy się do takich organizacji branżowych, jak Green Shipping Program i NCE Marine Cleantech. Wraz z partnerami takimi jak Equinor, DNV, Yara, Grieg i Altera Infrastructure, Breeze Ship Design weźmie udział w pilotażowym projekcie zbiornikowca napędzanego amoniakiem (Aframax – 110 tys. DWT) w ramach programu Green Shipping Program. Statek, który posłuży za podstawę tego projektu pilotażowego, to projekt Breeze – przekazało Breeze Ship Design.

Breeze Ship Design weźmie odpowiedzialność w pakiecie roboczym za integrację statku z systemami paliwowymi i magazynowania amoniaku, a także maszynami i systemami napędowymi.

Główne cele projektu pilotażowego to:

  • Zbadanie możliwości technicznego i ekonomicznego zastosowania silników amoniakalnych, systemów paliwowych i magazynów ogólnego przeznaczenia.
  • Zrozumienie aspektów bezpieczeństwa operacyjnego i wymagań dotyczących kompetencji.
  • Rozwiązanie problemów związanych z bezpieczeństwem w projekcie i określenie barier.
  • Ostatecznym celem projektu pilotażowego jest umożliwienie wyczarterowania przez Equinor tankowca napędzanego amoniakiem.
Breeze Ship Design

Czytaj też: Eksperci: Żegluga morska nie osiągnie celu zerowej emisji do 2050

Program Zielonej Żeglugi

Tankowiec napędzany amoniakiem powstanie w ramach wspieranego przez Norwegię programu Green Shipping Program (GSP). GSP to partnerstwo publiczno-prywatne, którego celem jest realizacja strategii i planów morskich rządu norweskiego w zakresie ekologicznej żeglugi. Wizją programu jest rozwój i wzmocnienie norweskiego celu, jakim jest stworzenie „najbardziej wydajnej i przyjaznej dla środowiska żeglugi na świecie”. Programem, finansowanym przez rząd norweski, kieruje towarzystwo klasyfikacyjne DNV.

Breeze Ship Design to niezależna firma projektująca statki, która tworzy projekty z naciskiem na ekologię oraz zgodność z przepisami ochrony środowiska, zarówno tymi znanymi, jak i przyszłymi. Firma ma na swoim koncie ponad 4000 zbudowanych statków, w tym statki zasilane LNG. Celem spółki jest projektowanie innowacyjnych jednostek pływających z ekologicznymi rozwiązaniami na rynki krajowe i międzynarodowe.

Naszym obowiązkiem jest uczestniczenie w potrzebnej na świecie zmianie w kierunku rozwiązań wykorzystujących energię odnawialną w operacjach morskich oraz identyfikowanie niewykorzystanego potencjału – mówi Ove H. Wilhelmsen, założyciel firmy.

Czytaj też: Ceny uprawnień do emisji CO2 są 3 razy wyższe niż rok temu!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button