PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynku

FedEx zrywa umowy z klientami, bo… kurierzy nie wyrabiają z pracą

Jak wynika z oficjalnych informacji, FedEx musiał wstrzymać umowy z 1400 klientami po tym, jak okazało się, że najbardziej ruchliwe terminale mają trudności z obsługą rosnącego wolumenu przesyłek. Spowodowało to ogromne problemy setek firm rozsianych po całych Stanach Zjednoczonych.

FedEx wstrzymał dostawy w celu zmniejszenia zastojów w terminalach i opóźnień w wysyłce. Jest to wynik niespotykanych wcześniej liczby ładunków, które wraz z rozwojem e-commerce spowodowały problemy w dostawach. To z kolei ma drastyczny wpływ na setki klientów, którzy zostali poinformowani o tej decyzji w zeszły piątek.

Dział przewozów ciężkich FedEx Corp. rozpoczął powiadamianie wybranych producentów, sprzedawców detalicznych i firm logistycznych, że od poniedziałku (14.06) przestanie odbierać ich towary. Tym samym nie pozostawili im praktycznie żadnego czasu na dokonanie alternatywnych ustaleń dotyczących wysyłki. Inni przewoźnicy również działają z maksymalną wydajnością, więc także mogą mieć problemy z odbiorem dostaw.

Dzięki FedEx i UEFA młodzi polscy piłkarze otrzymają stroje i sprzęt

FedEx wstrzymuje umowy z klientami w USA. Wina pandemii COVID-19?

Jak przekazała firma Trividia Health, która została dotknięta tą decyzją:

Od 14 czerwca 2021 r. i do odwołania, FedEx Freight rozpoczęła wdrażanie specyficznych dla klienta działań w celu kontroli zdolności przewozowej. Firma chce uniknąć zaległości w najbardziej ograniczonych pod względem zdolności przewozowej centrach usług frachtowych.

Z kolei jak informuje portal Freight Waves firmami, które zostały dotknięte tą decyzją, są m.in. Invacare Corp., producent sprzętu medycznego z siedzibą w Elyria w Ohio. Sports South, dystrybutor broni palnej i amunicji w Shreveport oraz Airgas, dostawca wyrobów medycznych i przemysłowych. Ponadto firma zajmuje się produkcją sprzętu spawalniczego, materiałów i produktów bezpieczeństwa.

Okazuje się, że to pandemia COVID-19 wywołała kolejne problemy w zastojach. Przez zwiększone wolumeny przesyłek firma w ostatnich miesiącach nie wyrabiała z możliwościami. Decyzja ta, jak wskazują eksperci, wydaje się dotyczyć przesyłek ekonomicznych i priorytetowych. FedEx bowiem koncentruje się na tych ostatnich, ponieważ są one trudniejsze do obsłużenia i bardziej kosztowne.

Niestety sytuacja jest bez precedensu, ponieważ wiele firm zostało pozostawionych samym sobie, bez możliwości wysyłki swoich towarów. Co więcej, przy tak dużym wolumenie przesyłek, firmy takie jak FeDex stają się bardziej wybredne. Mogą także windować ceny, co z kolei odbija się na klientach.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button