KolejowyTransport

Do 2026 roku pociąg z Gdyni do Słupska ma poruszać się z prędkością 200 km/h

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”. Inwestycja warta jest 1,5 mld zł. Pociąg z Gdyni do Słupska ma poruszać się z prędkością 200 km/h do 2026 roku. 

Pociąg z Gdyni do Słupska coraz szybszy

Modernizacja odcinka kolejowego na trasie Trójmiasto – Szczecin znacznie zwiększy komfort pasażerów. Szacuje się, że po zakończeniu prac czas podróży między Lęborkiem a Słupskiem skróci się o ok. 10 minut. W planach jest przebudowa jednego toru i dobudowanie kolejnego na długości ok. 50 km. Ma to zapewnić większą przepustowość linii, która będzie dwutorowa na całej długości. Pociągi towarowe będą poruszać się z prędkością do 120 km/h, a pasażerskie do 200 km/h. Przejazdy w poziomie szyn mają zostać zastąpione przez tunele i wiadukty. W planach jest również budowa dwóch przystanków – Runowo i Łebień oraz odbudowa przystanku w Siemianicach. Finansowanie ma pokryć także modernizację siedmiu innych stacji i obiektów inżynieryjnych.

Zarys inwestycji został przedstawiony przez prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela. Ogłaszany przetarg dotyczy linii nr 202 na odcinku Lębork – Słupsk, z tym że jest to już kolejne postępowanie po ogłoszeniu przetargu na samą stację Słupsk. Nowe zamówienie ma wartość 1,5 mld zł.

Zobacz także: Rekord na trasie Kraków-Katowice. Pociągiem szybciej niż samochodem!

Inwestycje PKP PLK w 2022 roku

Wykonawca ma zostać wybrany na przełomie III i IV kwartału tego roku. PKP PLK ogłosiło, że przedsiębiorstwo będzie miało 30 miesięcy na wykonanie powierzonych prac. Aktualnie w fazie końcowej jest tworzenie dokumentacji projektowej obejmującej odcinek Gdynia Chylonia – Lębork. Przetarg planowany jest natomiast na przełomie roku. Cały odcinek Gdynia – Słupsk ma być gotowy w 2026 roku.

Zobacz także: PKP IC planuje największy zakup lokomotyw w historii spółki

Tylko w tym roku Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już przetargi o wartości 12 mld zł. Zaplanowano również modernizację linii w woj. śląskim – od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy do granicy w Zebrzydowicach, kolejowej obwodnicy Poznania. W planach jest także modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, stacji Ostróda, prac na linii kolejowej nr 6 na odc. Geniusze – Kuźnica Białostocka oraz przebudowy trasy Katowice Szopienice – Katowice – Katowice Piotrowice.

Węzły kolejowe pomiędzy Ukrainą a Rosją całkowicie zniszczone

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button