E-commerce

Klienci zmieniają nawyki zakupowe online. Królują social media

Klienci zmienili również sposoby, w jakie poszukują produktów

W ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 99 procent europejskich konsumentów zmieniło swoje nawyki zakupowe online. Duża większość (98 procent) poszukuje produktów na platformach społecznościowych. Jednocześnie wielu konsumentów odczuwa negatywne skutki sytuacji gospodarczej w swoim kraju. Niemniej jednak, 47 procent oczekuje poprawy sytuacji ekonomicznej.

Konsumenci zmieniają nawyki zakupowe online

Dane pochodzą z najnowszego Raportu E-commerce dla Europy od dostawcy usług płatniczych Mollie. W lipcu i sierpniu przeprowadzono badania wśród 5000 konsumentów w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii i Wielkiej Brytanii. Jak informuje Ecommerce News, spośród wszystkich ankietowanych, tylko 41 konsumentów stwierdziło, że ich nawyki zakupowe online nie zmieniły się w ciągu ostatniego roku.

Według raportu, ponad połowa (51 procent) konsumentów odczuwa negatywne skutki sytuacji ekonomicznej w swoim kraju. Dodatkowo, 17 procent odczuwa je bardzo negatywnie. Niemniej jednak, 47 procent ankietowanych uważa, że sytuacja gospodarcza w ich kraju poprawi się w ciągu najbliższych sześciu do dwunastu miesięcy.

Ten optymizm jest także widoczny w planach wydatków konsumentów. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, 47 procent konsumentów planuje większe wydatki. Nawet 10 procent ankietowanych twierdzi, że wyda znacznie więcej. Niewielka część (20 procent) konsumentów uważa, że będzie wydawać mniej.

Jak informuje Ecommerce News, klienci zmienili również sposoby, w jakie poszukują produktów. Tylko 2 procent europejskich kupujących online nie korzysta z żadnych mediów społecznościowych do poszukiwania produktów. Większość kupujących woli korzystać z serwisu YouTube (47 procent), a następnie Facebooka (43 procent) i Instagrama (40 procent).

Czytaj też: E-commerce w Europie nadal rośnie, ale słabiej niż przed pandemią

Wpływ social mediów na e-commerce

Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w handlu online, przekształcając sposób, w jaki przedsiębiorstwa budują swoje marki i nawiązują relacje z klientami. To nie tylko narzędzia do komunikacji, ale także platformy do promocji i sprzedaży produktów i usług. Social media pozwalają firmom dotrzeć do ogromnych rzesz potencjalnych klientów. Dzięki starannie zaplanowanym kampaniom reklamowym i kreatywnym treściom, można docierać do konkretnej grupy odbiorców, co zwiększa skuteczność działań marketingowych.

Czytaj też: Bezrobocie w Europie – Szwecja z większym bezrobociem niż Włochy

Handel online na platformach społecznościowych staje się łatwiejszy niż kiedykolwiek. Wiele sieci społecznościowych oferuje funkcje zakupowe, umożliwiając klientom dokonywanie zakupów bez opuszczania aplikacji. To wygodne rozwiązanie, które sprzyja impulsywnym zakupom. W związku z tym, rosnące znaczenie mediów społecznościowych w handlu online stawia przed firmami wyzwania i możliwości. Te, które potrafią efektywnie wykorzystać te narzędzia, mogą zyskać przewagę konkurencyjną i budować trwałe relacje z klientami.

Amazon zwiększa zatrudnienie na święta. Planuje też podwyżki 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button