DrogowyTransport
Gorące newsy

Zakaz parkowania samochodów elektrycznych w parkingach podziemnych? Tego chcą strażacy

Strażacy coraz częściej podnoszą kwestię bezpieczeństwa związaną z parkowaniem samochodów elektrycznych w parkingach podziemnych. Elektryki mogą wkrótce być traktowane podobnie jak samochody z instalacją LPG. Czy zakaz parkowania elektryków pod ziemią rzeczywiście może zostać wprowadzony? 

Elektryki potencjalnie niebezpieczne?

Strażacy pracujący w krajach Beneluksu zwracają uwagę na problem braku regulacji związanych z samochodami elektrycznymi. Na ulicach z roku na rok pojawia się coraz więcej elektryków, jednak brak jest szczegółowych rozporządzeń dotyczących, chociażby kwestii parkingowych. Problemem jest nie tylko potencjalne niebezpieczeństwo związane z zapaleniem się samochodu z napędem elektrycznym, ale również brak przeszkolenia i odpowiednich narzędzi dotyczących poprawnego gaszenia minimalizującego ryzyko zapalenia się kolejnych samochodów i porażenia prądem.

Media przytaczają wypowiedź Erica Labourdette’a, lidera jednego z największych związków zawodowych strażaków. Mężczyzna postuluje, aby z uwagi na wysokie niebezpieczeństwo traktować samochody elektryczne na równi z pojazdami wyposażonymi w instalację LPG.

Zobacz także: W Wielkiej Brytanii coraz więcej osób kupuje elektryki. Brakuje stacji ładowania

Zobacz także: KE nie respektuje zasady neutralności technologicznej i narzuca nam elektryki [WYWIAD]

Zakaz parkowania elektryków pod ziemią coraz bliżej?

W minionym tygodniu głośno było o zapaleniu się Volkswagena ID.3 na jednym z brukselskich parkingów podziemnych. Ogień zniszczył prawie cały parking podziemny, uszkodził strop i stopił beton. Na szczęście pojazd nie był podłączony do ładowarki. Skala szkód ma zostać przeanalizowana przez specjalistów, którzy wskażą również przyczynę pojawienia się ognia.

W ostatnich dniach głośno było również o pożarze na promie płynącym z samochodami elektrycznymi (Więcej: Statek Felicity Ace z luksusowymi samochodami spłonął na Atlantyku). Pomimo że wciąż nie stwierdzono, co wywołało pożar, według nieoficjalnych informacji jego przyczyną był samozapłon baterii w jednym z samochodów.

Jak wskazuje raport AutoinsuranceEZ dużo częściej od samochodów elektrycznych płoną jednak samochody wyposażone w napęd hybrydowy. Zdaniem Tesli ryzyko zapłonu samochodu elektrycznego jest dziesięć razy niższe niż pojazdu spalinowego. Aby doszło do wystąpienia ognia, musi wystąpić kilka czynników jednocześnie, co, zdaniem amerykańskiego producenta, występuje niezwykle rzadko.

Pojazdy elektryczne mogą zniszczyć polski przemysł motoryzacyjny

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button