PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynku

Liczba punktów ORLEN Paczka przekroczyła 10 tysięcy!

Liczba punktów, w których można skorzystać z usługi ORLEN Paczka, przekroczyła już 10 tysięcy. Koncern pozyskuje kolejne punkty partnerskie oraz inwestuje we własne automaty paczkowe. Do końca roku spółka ma posiadać już cztery tysiące takich automatów!

Liczba punktów ORLEN Paczka znacząco wzrosła

Pod koniec sierpnia 2023 roku liczba punktów odbioru ORLEN Paczki przekroczyła 10 tys. Przesyłki można obecnie nadać i odebrać w ponad 3,3 tys. automatów paczkowych, na 1,1 tys. stacji paliw, 700 kioskach RUCHU i ok. 5 tys. punktach partnerskich. W celu podniesienia komfortu i dostępności ORLEN Paczki, koncern skupia się na stawianiu kolejnych automatów paczkowych. Zgodnie ze strategią spółki do końca 2023 roku ich liczba przekroczy 4 tys.

Zobacz także: ORLEN uruchomił sortownię przesyłek pod Strykowem

Od momentu uruchomienia we wrześniu 2021 r. ORLEN Paczka notuje znaczący wzrost zarówno liczby przesyłek, jak i liczby nadawców. W drugim kwartale bieżącego roku w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym koncern odnotował 165 proc. wzrost wolumenu paczek i 90 proc. wzrost liczby użytkowników. Ponadto spółka zaobserwowała stałe wzrosty wskaźników satysfakcji użytkowników ORLEN Paczki z usługi – aż 82 proc. z nich przyznaje jej najwyższą ocenę, a 91 proc. klientów ocenia ją jako ponadprzeciętną.

Koncern planuje dalszy rozwój kurierskiej usługi

W celu ekspansji na rynku usług kurierskich Grupa ORLEN nie tylko zwiększa liczbę posiadanych przez siebie automatów paczkowych, ale również rozwija sieć centrów logistycznych. Aktualnie ORLEN Paczka dysponuje 19 centrami i zamierza do końca roku uruchomić kolejne cztery. Ponadto firma zwiększa także liczbę kurierów oraz rozbudowuje trasy logistyczne, aby pomimo rosnącej liczby klientów oraz transportowanych przesyłek, nadal gwarantować dostawę ze sklepów internetowych w jeden dzień roboczy.

Zobacz także: Pomoc humanitarna z ORLEN Paczka

Jak podkreśla Daniel Obajtek, Prezes Zarządu Grupy ORLEN, segment usług kurierskich jest ważną częścią strategii rozwoju oferty detalicznej Grupy ORLEN. W ciągu 1,5 roku ORLEN Paczka stała się istotnym graczem na krajowym rynku i cały czas rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu roku liczba klientów usługi wzrosła o 90 procent.  Spółka koncentruje się na rozbudowie potencjału logistycznego i rozwoju segmentu automatów paczkowych, których liczba w tym roku ulegnie podwojeniu.

Łańcuch dostaw PKN ORLEN zostanie umocniony dzięki kolejnej inwestycji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button