LotniczyTransport

Kolumbijski start-up Ultra Air wykonuje swój pierwszy lot

Kolumbijski start-up Ultra Air rozpoczął loty w tym południowoamerykańskim kraju. Ultra Air odbył swój pierwszy lot z międzynarodowego lotniska José María Córdova w Medellín (MDE), a jego celem jest stać się najpopularniejszą tanią linią lotniczą w Ameryce Południowej.

Kolumbijski start-up Ultra Air nowym przewoźnikiem w Ameryce Południowej

Kolumbijski start-up Ultra Air to linia lotnicza, która rozwija się od dwóch lat. Linie, kierowane przez byłego dyrektora generalnego Interjet, Williama Shawa, chcą obsługiwać loty krajowe i międzynarodowe w Kolumbii i Ameryce Łacińskiej, korzystając z floty Airbusów A320. Jak podaje FlightRadar24.com, Ultra Air wykonał swój pierwszy lot, przedstawiając tym samym linię kolumbijskiej opinii publicznej. Samolot wystartował i wylądował w Medellín, w Kolumbii, a pokazowy lot trwał zaledwie 24 minuty.

Ultra Air przybył, aby latać z wami i dla was. Jesteśmy tutaj, aby zdynamizować rynek, stworzyć miejsca pracy, zdemokratyzować komercyjny transport lotniczy i wnieść więcej wartości do łańcucha turystycznego. Ultra Air spodziewa się, że w pierwszym roku swojej działalności obsłuży do 2,5 mln pasażerów – powiedział William Shaw.

Według strony internetowej linii, Ultra Air formalnie rozpocznie loty w środę, 23 lutego. Nowa linia lotnicza prowadzi już sprzedaż biletów na swojej oficjalnej stronie internetowej.

Czytaj też: Linia Air Moldova utworzyła napis na niebie, aby uspokoić sąsiadów

Kolumbijski start-up Ultra Air będzie miał dużą konkurencję

Bycie nową linią lotniczą w Kolumbii nie będzie łatwym zadaniem. Kolumbijski start-up Ultra Air musi bezpośrednio konkurować z uznanymi markami, takimi jak Avianca, LATAM, oraz tanimi przewoźnikami, takimi jak Viva. Mimo to, Ultra Air spodziewa się konkurować bezpośrednio na rynku tanich linii lotniczych i zdobyć do 22% udziału w rynku.

Od przyszłego tygodnia, Ultra Air rozpocznie loty na następujących trasach: Bogotá-Medellín, Bogotá-Cali, Bogotá-Cartagena, Bogotá-Santa Marta, Bogotá-San Andrés, Medellín-Cartagena, Medellín-Santa Marta, Santa Marta-Pereira oraz Cartagena-Pereira. Ultra Air twierdzi, że od momentu wystawienia biletów na sprzedaż sprzedano już 65 000 biletów.

Europejski producent OEM powiedział, że Ultra Air będzie początkowo latać pięcioma samolotami Airbus A320ceo na trasach krajowych w całym kraju. Co więcej, Ultra Air planuje zwiększyć swoją flotę, aby otworzyć więcej tras w nadchodzących latach. Nowa linia ma już na oku kilka międzynarodowych destynacji, od Curaçao po Mexico City.

Ultra Air

Zgodnie z danymi dostarczonymi przez kolumbijski Aerocivil, w 2021 r. kolumbijski rynek lotniczy obsługiwał 30,5 mln pasażerów. Liczby te są o 26% niższe od poziomu ruchu lotniczego w Kolumbii sprzed pandemii, ponieważ kraj ten wciąż odczuwał skutki lockdownów. Mimo to, Kolumbia rozpoczęła rok 2021 z połową pasażerów, których miała w 2019 r., a następnie powróciła do poziomu sprzed pandemii. W listopadzie i grudniu 2021 roku Kolumbia miała już o 3,0% i 5,8% więcej pasażerów niż w 2019 roku, co stanowi niewiarygodne ożywienie.

Czytaj też: Ruch lotniczy w Polsce ostro w dół, w Łodzi w mocno w górę

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button