Francuski producent opon, Michelin, spodziewa się, że w tym roku osiągnie zysk operacyjny wyższy niż przed pandemią. Prognozy Michelin mogą odzwierciedlać również nastroje w innych sektorach związanych z branżą motoryzacyjną.
Michelin – wysoki zysk operacyjny
Michelin prognozuje, że w tym roku zysk operacyjny będzie wyższy niż przed pandemią. Francuski producent opon opublikował lepsze, niż przypuszczano wyniki za 2021 rok, co dobrze rokuje na nadchodzący sezon. Większe zyski Michelin zawdzięcza przede wszystkim podwyżkom cen, które zrównoważyły presję inflacyjną. Na podstawie analizy przedsiębiorstwo spodziewa się, że zysk operacyjny jej segmentu wzrośnie do ponad 3,2 miliarda euro, a to więcej niż w szczytowym roku 2019 (3,01 miliarda euro).
Dyrektor finansowy Yves Chapot, powiedział:
Niektóre rynki będą powyżej 2019 roku, (ale) na przykład rynek oryginalnego wyposażenia pojazdów może jeszcze nie powrócić do poziomów z 2019 roku.
Zobacz także: Continental testuje opony do elektrycznych ciężarówek
Branża przemysłowa najbardziej odporna
Zgodnie ze wcześniejszymi obietnicami, Michelin planuje powrócić do stanu sprzed pandemii do końca tego roku. Warto przypomnieć, że francuski producent wytwarza opony w trzech zróżnicowanych segmentach: do samochodów osobowych, ciężarowych oraz pojazdów specjalistycznych (rolnictwo, branża przemysłowa). Najbardziej ma wzrosnąć sektor opon do samochodów ciężarowych (1%-5%), nieco mniejszy wzrost ma zaliczyć natomiast rynek opon do ciężarówek (0%-4%).
Chapot dodaje również, że:
Rynki lekkich samochodów ciężarowych wracają do poziomów z 2019 roku. Oryginalne wyposażenie na pewno będzie nadal niespokojne w pierwszym półroczu i prawdopodobnie odbije się dopiero w drugiej połowie, a może w ostatnim kwartale roku.
W czasie pandemii najbardziej odpornym na wahania i nastroje rynkowe sektorem były opony przemysłowe. Do wzrostu popytu na części przemysłowe przyczyniło się ożywienie po pandemii, również w branży lotniczej. Z tego względu Michelin szacuje, że sektor ten wzrośnie 6%-10%.
Zobacz także: Warszawa ma bardziej zrównoważony transport od Wiednia, Oslo czy Paryża
Sprzedaż Michelin wzrosła w 2021 roku o ponad 16% r/r (23,80 mld euro). Francuski producent nie obawia się, że konflikt na Ukrainie przeszkodzi w realizacji planu na ten rok. Michelin importuje stamtąd niektóre surowce.
Znajdziesz nas w Google NewsInteligentne ładowanie aut może być kluczem do oszczędzania prądu