PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Lotniczy

Lufthansa wprowadza system kompensacji emisji dwutlenku węgla podczas lotu

Lufthansa wprowadza system kompensacji emisji dwutlenku węgla podczas lotu. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji na początku skróconą wersję programu. 

Lufthansa – system kompensacji emisji dwutlenku węgla

Na początku niemiecki przewoźnik wprowadzi system na krótkich dystansach do i z Monachium, gdyż połączenie to realizują samoloty wyposażone w bezprzewodową sieć Wi-Fi. Zależne sieci SWISS będą brały czynny udział we wdrażaniu sposobu walki z degradacją środowiska. Lufthansa wskazuje na kilka możliwości redukcji śladu węglowego. Jednym z nich jest stosowanie zrównoważonych paliw (SAF), drugim – inwestycje w projekty ochrony klimatu. Jeśli pasażer zdecyduje się na droższą wersję, CO2 zostanie skompensowany natychmiast, jeśli wybierze zaś wsparcie projektu – czas kompensacji zostanie rozłożony na dziesięć lat.

Offset śladu węglowego

Compensaid został zaprojektowany w 2019 roku. Pasażerowie mający dostęp do aplikacji mogą samodzielnie wprowadzić dane dotyczące konkretnego lotu. Następnie system dokonuje obliczeń, ile dwutlenku węgla zostało wytworzone przez pasażera, a następnie wskazuje opcje zrównoważenia emisji. Na podstawie oszacowanych kwot dotyczących różnego rodzaju offsetu, użytkownik wybiera jedną z nich. System wskazuje również, ilu pasażerów z danego lotu zdecydowało się na wybór danej możliwości.

Zobacz także: Lufthansa i Air France przeciwstawiają się unijnym planom klimatycznym

Użytkownik wprowadza dane dotyczące lotu, następnie otrzymuje wynik dotyczący zużycia paliwa. Na tej podstawie program Compensaid wskazuje, że w przyszłych rejsach musi zostać zastosowana taka sama ilość zrównoważonego paliwa.

Zobacz także: Francja wprowadza zakaz krótkodystansowych lotów krajowych. Co z Air France?

System uwzględnia kilka zmiennych, do których zaliczają się m.in. czas i długość lotu, klasa kabiny czy model samolotu. Przykładowo lot z Frankfurtu do Monachium generuje 57 kg CO2 (w przypadku pasażera klasy ekonomicznej). Odliczając 100% SAF, system sugeruje opłatę wynoszącą 36,75 euro. W przypadku wyboru opcji 50/50 koszt wynosi 18,95 euro. Jeśli dany pasażer zdecyduje się na wsparcie projektu ochrony klimatu, to koszt oscyluje wokół 1,15 euro.

Lufthansa Group zamierza zmniejszyć o połowę własną emisję CO2 netto do 2030 roku (w porównaniu z 2019 rokiem), a do 2050 roku chce osiągnąć neutralność.

Danish Shipping: Środki klimatyczne UE w „Fit for 55” są sprzeczne

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button