Lufthansa wprowadza system kompensacji emisji dwutlenku węgla podczas lotu
Lufthansa wprowadza system kompensacji emisji dwutlenku węgla podczas lotu. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji na początku skróconą wersję programu.
Lufthansa – system kompensacji emisji dwutlenku węgla
Na początku niemiecki przewoźnik wprowadzi system na krótkich dystansach do i z Monachium, gdyż połączenie to realizują samoloty wyposażone w bezprzewodową sieć Wi-Fi. Zależne sieci SWISS będą brały czynny udział we wdrażaniu sposobu walki z degradacją środowiska. Lufthansa wskazuje na kilka możliwości redukcji śladu węglowego. Jednym z nich jest stosowanie zrównoważonych paliw (SAF), drugim – inwestycje w projekty ochrony klimatu. Jeśli pasażer zdecyduje się na droższą wersję, CO2 zostanie skompensowany natychmiast, jeśli wybierze zaś wsparcie projektu – czas kompensacji zostanie rozłożony na dziesięć lat.
Offset śladu węglowego
Compensaid został zaprojektowany w 2019 roku. Pasażerowie mający dostęp do aplikacji mogą samodzielnie wprowadzić dane dotyczące konkretnego lotu. Następnie system dokonuje obliczeń, ile dwutlenku węgla zostało wytworzone przez pasażera, a następnie wskazuje opcje zrównoważenia emisji. Na podstawie oszacowanych kwot dotyczących różnego rodzaju offsetu, użytkownik wybiera jedną z nich. System wskazuje również, ilu pasażerów z danego lotu zdecydowało się na wybór danej możliwości.
Zobacz także: Lufthansa i Air France przeciwstawiają się unijnym planom klimatycznym
Compensation above the clouds: Lufthansa offers new service for CO2-neutral flying directly on board. 🌱🌍➡️ More information on the test run: https://t.co/MbQyQ7NhGo #sustainability pic.twitter.com/CtUt8G8Jpo
— Lufthansa News (@lufthansaNews) February 4, 2022
Użytkownik wprowadza dane dotyczące lotu, następnie otrzymuje wynik dotyczący zużycia paliwa. Na tej podstawie program Compensaid wskazuje, że w przyszłych rejsach musi zostać zastosowana taka sama ilość zrównoważonego paliwa.
Zobacz także: Francja wprowadza zakaz krótkodystansowych lotów krajowych. Co z Air France?
System uwzględnia kilka zmiennych, do których zaliczają się m.in. czas i długość lotu, klasa kabiny czy model samolotu. Przykładowo lot z Frankfurtu do Monachium generuje 57 kg CO2 (w przypadku pasażera klasy ekonomicznej). Odliczając 100% SAF, system sugeruje opłatę wynoszącą 36,75 euro. W przypadku wyboru opcji 50/50 koszt wynosi 18,95 euro. Jeśli dany pasażer zdecyduje się na wsparcie projektu ochrony klimatu, to koszt oscyluje wokół 1,15 euro.
Lufthansa Group zamierza zmniejszyć o połowę własną emisję CO2 netto do 2030 roku (w porównaniu z 2019 rokiem), a do 2050 roku chce osiągnąć neutralność.
Znajdziesz nas w Google NewsDanish Shipping: Środki klimatyczne UE w „Fit for 55” są sprzeczne
2 Komentarze