LotniczyTransport

DHL i Japan Airlines łączą siły! Przewoźnik będzie woził paczki w Azji

DHL Express ma podobne umowy lotnicze z Singapore Airlines i Cathay Pacific

DHL Express podpisało długoletnią umowę na pełną obsługę czarterową z Japan Airlines. DHL wykorzysta nowe przekształcone frachtowce Boeing 767-300 w sieci ekspresowej między Japonią a Azją Północno-Wschodnią.

DHL i Japan Airlines podpisały umowę

DHL Express i Japan Airlines łączą siły. Japoński przewoźnik pod koniec lutego uruchomi usługi czarterowe na rzecz DHL. Japan Airlines połączy Tokio, Seul, Szanghaj i Tajpej na dwóch trasach, aby zdobyć dodatkowy udział w rozwijającym się rynku wysyłek e-commerce. DHL niedawno zakończyło ostatnią fazę rozbudowy swojego centrum lotniczego w Hongkongu.

To nowe porozumienie z JAL to ważny kamień milowy dla DHL, gdy nadal wzmacniamy naszą sieć lotniczą między Japonią a Wschodnią Azją. Zapewniając stabilność naszej sieci lotniczej, możemy również zapewnić bardziej elastyczną i stabilną reakcję na wzrost przesyłek i zmiany popytu, zwłaszcza między Chinami a Japonią, co jest jednym z najważniejszych szlaków – powiedział Tony Khan, prezes DHL Express Japan.

Czytaj też: Japan Airlines powiększy flotę cargo po raz pierwszy od 13 lat

Jak informuje portal FreightWaves, DHL Express ma podobne umowy lotnicze z Singapore Airlines i Cathay Pacific. Singapore Airlines obsługuje frachtowce Boeing 777 na rzecz DHL do Stanów Zjednoczonych. DHL współpracuje też z Air Hong Kong, należącą do Cathay Pacific, w zakresie transportu lotniczego w regionie Azji.

Przychody z frachtu

Międzynarodowe przychody Japan Airlines z frachtu w drugiej połowie roku finansowego, kończącego się 30 września, spadły rok do roku o 53,6%, osiągając wartość 354,5 miliona dolarów, co i tak stanowi poprawę o 70% w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Ruch frachtowy spadł o 12%, w przybliżeniu odzwierciedlając wyniki azjatyckich konkurentów w warunkach słabego rynku.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Jak informuje portal FreightWaves, japoński przewoźnik ogłosił w maju, że planuje wznowienie podmiotu zajmującego się przewozami cargo, aby skorzystać z silnego popytu na przewóz towarów w regionie, używając trzech przekształconych 767-300, które zostały wycofane z floty pasażerskiej. Przewoźnik założył także nowy podmiot, który będzie obsługiwać przekształcone frachtowce Airbus A321 na krajowych trasach dla Yamato Transport. Linia lotnicza zakończyła eksploatację ostatniego Boeinga 747-400 w 2010 roku.

Kolejne zamówienie na Boeingi. 737 MAX wzmocnią japońską flotę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button