Union Pacific kupi lokomotywy akumulatorowe Caterpillar
Dyrektor finansowy Caterpillar Andrew Bonfield przekazał, że Union Pacific Corp planuje kupić 10 lokomotyw akumulatorowych od jego firmy. Nowe lokomotywy akumulatorowe wpisują się w plany Union Pacific, w kwestii odchodzenia od oleju napędowego i osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku.
Caterpillar dostarczy lokomotywy akumulatorowe dla Union Pacific
Union Pacific poinformowało, że zwiększy swoją flotę o 20 elektrycznych lokomotyw akumulatorowych za ponad 100 milionów dolarów. Oprócz transakcji z Caterpillar firma nabędzie również lokomotywy akumulatorowe od Wabtec Corporation. Ogłoszenie zostało dokonane w momencie, gdy klienci największego na świecie producenta sprzętu budowlanego i górniczego starają się ograniczyć emisję dwutlenku węgla, polegając w mniejszym stopniu na gazie i oleju napędowym w transporcie.
Jesteśmy zaangażowani w działania, które zmniejszają wpływ Union Pacific na środowisko, ponieważ dążymy do naszego ostatecznego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto do roku 2050. Te inwestycje przyczynią się do dalszego rozwoju tej ważnej technologii i zapewnią korzyści dla całej branży – powiedział prezes i dyrektor generalny Union Pacific, Lance Fritz.
Czytaj też: Konwersja lokomotyw spalinowych na wodorowe w Ameryce
Lokomotywy dla Union Pacific trafią na tory za dwa lata
Dyrektor naczelny Caterpillar, Jim Umpleby, powiedział, że Union Pacific, największy amerykański przewoźnik kolejowy pod względem wartości rynkowej, jest czwartym klientem technologii lokomotyw elektrycznych z bateriami kolejowymi Caterpillar. W środę kanadyjska firma wydobywcza Teck Resources Ltd poinformowała, że zainwestuje w 30 bezemisyjnych ciężarówek Caterpillar, ponieważ do 2050 r. firma chce być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.
Cieszymy się, że dostarczymy nasze lokomotywy EMD Joule do Union Pacific, co stanowi nasze największe dotychczas zamówienie na lokomotywy akumulatorowo-elektryczne. W Caterpillar kontynuujemy inwestycje w nowe produkty, technologie i usługi, aby wspierać naszych klientów w okresie transformacji energetycznej, pomagając im w osiąganiu celów związanych z klimatem, gdy budują lepszy, bardziej zrównoważony świat – powiedział prezes i dyrektor generalny Caterpillar, Jim Umpleby.
Lokomotywy, które nie zużywają paliwa i emitują zerową ilość spalin, będą testowane na stacjach kolejowych w Kalifornii i Nebrasce, co pomoże określić możliwości i wyzwania lokomotyw do szerszego wdrożenia. Lokomotywy akumulatorowe zostaną wyprodukowane w Muncie w Indianie, a pierwsze jednostki dotrą na miejsce pod koniec 2023 r., z pełną dostawą przewidywaną na początek 2024 r.
Czytaj też: Magazyny energii elektrycznej, czyli w pogoni za stabilnością
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz