MorskiTransport

Kontenery DP World coraz popularniejsze. W 2021 wzrost wyniósł 9,4%

Firma logistyczna DP World ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich pochwaliła się wzrostem wolumenu kontenerów, który uzyskała w 2021 roku. Korporacja wskazała, że wzrost ten wynosił 9,4%, mimo spadku tempa zamówień pod koniec czwartego kwartału. Było to jednak spodziewane ze względu na pandemię, inflację oraz problemy z zerwanymi łańcuchami dostaw.

Kontenery DP World zdobywają coraz większą popularność

Jak informuje agencja Reuters, poinformowała o przeładowaniu ponad 77,9 mln kontenerów w całym 2021 roku. W 4 kw. 2021 r. DP World przeładował 19,6 mln TEU, co oznacza wzrost o 2,6% rok do roku w ujęciu sprawozdawczym. A także — jak wskazano — o 2,3% w ujęciu porównawczym.

Czytaj również: DP World uruchamia platformę e-commerce, która poprawi handel w Afryce

Zaznaczono, że w większości regionów odnotowano dwucyfrowy wzrost. Z danych wynika bowiem, że wzrost wolumenu brutto w 2021 r. opierał się na szerokiej bazie. Głównymi motorami napędu były Indie, regiony Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki, Europa, Australia oraz obie Ameryki. Na poziomie aktywów dobre wyniki osiągnęły Qingdao (Chiny), Bombaj, Mundra, Chennai (Indie), Sokhna (Egipt), London Gateway (Wielka Brytania), Caucedo (Dominikana), Callao (Peru) i Sydney (Australia).

Ponadto w Jebel Ali (ZEA) w 2021 r. przeładowano 13,7 mln TEU, co oznacza wzrost o 1,9% rok do roku.

DP World chwali się wynikami finansowymi

Prezes Sultan Ahmed bin Sulayem powiedział, że początek roku 2022 był zachęcający i że DP World spodziewa się, że firma „nadal będzie odnotowywała wzrosty”:

Jesteśmy zachwyceni, że możemy odnotować kolejny dobry wynik wolumenowy ze wzrostem na poziomie 9,4% za rok, który po raz kolejny wyprzedza wzrost branży na poziomie 6,5%.

Te lepsze wyniki zawdzięczamy naszym ciągłym inwestycjom w wysokiej jakości aktywa we właściwych lokalizacjach. Dodatkowo było to możliwe, dzięki realizacji naszej strategii polegającej na oferowaniu zintegrowanych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw dla właścicieli ładunków.

Czytaj również: Szoki podażowe ustają. Tanieją chipy, fracht, materiały i surowce

Bin Sulayem wskazał również, że pandemia, trwające globalne zakłócenia w łańcuchu dostaw, rosnąca inflacja i niepewność geopolityczna „mogą nadal utrudniać globalne ożywienie gospodarcze”. Mimo to można się spodziewać, że ruch kontenerowy może uzyskać znaczne wzrosty w bieżącym roku.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button