DrogowyTransport

Czterdzieści ciągników siodłowych Scania trafiło do Bundeswehry

Bundeswehr Fuhrpark Service, wewnętrzny dostawca usług mobilnych Bundeswehry odebrał ostatnie pojazdy zamówione w 2020 roku. Scania wyposażyła żołnierzy niemieckich w ciągniki siodłowe, które znajdą zastosowanie w formacjach logistycznych armii. 

Czterdzieści ciągników siodłowych Scania 650S

Pojazdy szwedzkiego producenta będą używane w transporcie ciężkim. Wszystkie samochody ciężarowe będą wykorzystywane do transportu dużych ładunków, najczęściej gąsienicowych pojazdów opancerzonych, ruchomych mostów i mienia wojskowego. Jak podano, ciągniki siodłowe napędzane są silnikiem V8 (Euro 6) o mocy 650 KM. Pojazdy odebrała państwowa spółka Bundeswehr Fuhrpark Service. Oprócz pojazdów dostarczono również naczepy DOLL z 8 osiami i 32 kołami, które posłużą do transportu ciężkiego sprzętu dla Bundeswehry, w tym mostów awaryjnych i Leoparda 2 A7 V, który waży ok. 65 ton, przy 11 m całkowitej długości. Dodatkowo możliwy jest transport kontenerów i drobnicy. Dostawę pojazdów rozpoczęto w listopadzie 2020 roku. Obecnie zewnętrzny przewoźnik odebrał ostatnie sztuki. Czterdzieści ciągników siodłowych marki Scania znajdzie zastosowanie w formacjach logistycznych armii oraz w bazie sił zbrojnych.

Zobacz także: Wojsko Polskie inwestuje w Mercedesy. Kontrakt opiewa na 115,9 mln PLN

Ciągniki siodłowe Scania trafią do niemieckich żołnierzy

Ciągnik siodłowy ma napęd na trzy osie (1,3,4) oraz sterowanie pierwszą i drugą (nienapędzaną) osią, co wpływa na lepszą przyczepność i zwrotność. W kabinie znajduje się miejsce dla kierowcy i pasażera na fotelach z zawieszeniem pneumatycznym.

Przewożenie ciężkiego ładunku będzie możliwe dzięki ośmioosiowej naczepie typu pantera DOLL S8E-0S2. Siedem osi kierowanych zapewnia mały promień skrętu. Przy maksymalnym obciążeniu osi wynoszącym dwanaście ton na oś, prawie trzynastometrowa powierzchnia ładunkowa pomieści ładunki o technicznej ładowności nawet 89 t.

Scania

Zobacz także: Projekt PIAST: Wojsko Polskie zyska własne satelity szpiegujące

Scania

Pojazdy zostaną udostępnione żołnierzom na okres siedmiu lat. Niemcy wybrali ciągniki Scanii zamiast pojazdów od rodzimych producentów specjalizujących się w konstrukcji ciągników do przewozu ładunków ponadnormatywnych (MAN oraz Mercedes-Benz). Nowe ciężarówki będą podstawą całej logistyki wojskowej Bundeswehry, oferując większy komfort dla kierowcy i pasażera, a także większą zdolność trakcyjną.

Konflikt rosyjsko-ukraiński może uderzyć w rynki światowe i logistykę

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button