Hornbeck Offshore zwiększa flotę o trzy kolejne morskie statki dostawcze
Amerykański operator statków morskich Hornbeck Offshore dodał do swojej floty trzy morskie statki dostawcze (OSV) w wyniku aukcji przeprowadzonej przez Administrację Morską Departamentu Transportu USA (MARAD). Statki są kandydatami do wdrożenia w amerykańskiej branży morskiej energii wiatrowej i innych zastosowaniach, niezwiązanych z ropą naftową.
Hornbeck Offshore kupił trzy kolejne morskie statki dostawcze
Firma Hornbeck Offshore ogłosiła w poniedziałek, że nabyła trzy wysokiej klasy morskie statki dostawcze nowej generacji OSV od Administracji Morskiej Stanów Zjednoczonych (MARAD) za nieujawnioną kwotę.
Wierzymy, że te nowoczesne, wysokiej klasy, spalinowo-elektryczne OSV są wspaniałym dodatkiem do naszej rosnącej floty – powiedział Todd Hornbeck, prezes i dyrektor generalny Hornbeck Offshore.
Operator potwierdził, że trzy morskie statki dostawcze, nabyte na aukcji, to pływające pod amerykańską banderą, spełniające wymogi Jones Act, statki klasy 280 DP-2 OSV o nośności około 4600 DWT. Hornbeck przewiduje przeprowadzenie reaktywacji i regulacji suchych doków dla wszystkich trzech statków po fizycznym odebraniu OSV od MARAD. Hornbeck nie ujawnił nazw tych trzech statków.
Czytaj też: USA: pierwszy komercyjny prom na wodorowe ogniwa paliwowe zwodowany
Morskie statki dostawcze mogą mieć szerokie zastosowanie
Nie jest to pierwszy tegoroczny dodatek do floty Hornbeck, ponieważ firma podpisała umowę w styczniu 2022 r. na zakup dziesięciu pojazdów OSV od oddziałów Edison Chouest Offshore w celu dalszego rozwoju i dywersyfikacji swojej floty i działalności.
Zbudowane przez Eastern Shipbuilding w 2013 i 2014 roku według specyfikacji projektowej i z komponentów, które są bardzo kompatybilne z naszymi pozostałymi statkami ’Tiger Shark Class’, te konkretne statki są doskonałymi kandydatami do wdrożenia w rozwijającym się w USA krajowym przemyśle morskiej energetyki wiatrowej, a także pod kątem potencjalnej konwersji do zastosowań wojskowych lub innych zastosowań specjalistycznych, niezwiązanych z ropą naftową i wiatrem – dodał Hornbeck.
Oczekuje się, że seryjne dostawy wszystkich dziesięciu statków odbędą się ciągu najbliższych 12-15 miesięcy. Firma Hornbeck Offshore dostarcza OSV dla przemysłu energetycznego, głównie w Zatoce Meksykańskiej i Ameryce Łacińskiej, a także dla wojska amerykańskiego i innych klientów spoza branży naftowej. We wrześniu 2020 roku operator statków wyszedł z bankructwa w ramach planu reorganizacji. W ramach tego planu spółka powołała również nowy zarząd.
Czytaj też: Polskie Linie Oceaniczne kupiły kolejny statek. Nowy nabytek ma blisko 200 metrów długości
Znajdziesz nas w Google News