E-commerceTransport

93% sprzedawców na Amazon straciło przez problemy z łańcuchem dostaw

Sprzedawcy na platformie Amazon cierpią z powodu problemów z łańcuchem dostaw. Zatory w portach oraz ogólne wyzwania związane z łańcuchem dostaw, które mają wpływ na globalną gospodarkę, odbiły się szerokim echem wśród sprzedawców Amazon w 2021 roku. 93% z nich stwierdziło, że stracili przychody z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw.

Sprzedawcy na platformie Amazon tracą przez zakłócenia w łańcuchu dostaw

Wiele napisano, a jeszcze więcej dyskutowano na temat chaosu w łańcuchu dostaw, który ogarnął światową gospodarkę w 2021 roku. Chociaż w tym roku sytuacja powoli się stabilizuje, nadal mamy do czynienia z zatorami na zachodnim wybrzeżu USA, niedoborami produktów, brakiem pracowników i rosnącymi stawkami frachtowymi. Podczas gdy większość uwagi skupia się na wymiernych skutkach tego chaosu, jest jeszcze jeden segment gospodarki, o którym nie mówi się tak dużo – sprzedawcy na platformie Amazon, z których wiele to małe i średnie firmy, zależne od globalnych łańcuchów dostaw.

Sprzedaż e-commerce osiągnęła w zeszłym roku w USA prawie 470 miliardów dolarów. Amazon, który odpowiada za około 40% całkowitej sprzedaży e-commerce w Stanach Zjednoczonych, jest również dużą platformą dla sprzedawców zewnętrznych, a prawie 50% sprzedaży pochodzi z tego źródła.

Ponieważ tak duża część amerykańskiej gospodarki pochodzi od tych sprzedawców – a duży odsetek ich produktów pochodzi z zagranicy – ważne jest, aby wspomnieć o tym, jak wpłynęły na nich zakłócenia łańcucha dostaw w 2021 r., które według raportu firmy 3PL Central doprowadziły do utraty przychodów w ciągu roku przez 36% firm.

Czytaj też: Biden chciał naprawić problem z łańcuchami dostaw, ale szybko poległ

Problemy z zapasami

Firma Jungle Scout, która dostarcza dane i zasoby dla sprzedawców chcących uczestniczyć w Amazon Marketplace, przeprowadziła ankietę wśród sprzedawców, aby dowiedzieć się, jak poradzili sobie w chaotycznym roku 2021.

Według ankiety, 93% sprzedawców e-commerce stwierdziło, że straciło przychody z powodu zakłóceń, a większość firm stwierdziła, że zapasy zostały opóźnione o dwa miesiące lub więcej. Sprzedawcy na platformie Amazon zdecydowali się na sprzedaż produktów, które mogliby magazynować, aby spróbować zrekompensować utracone przychody.

Wśród szczegółowych ustaleń Jungle Scout podała, że:

  • 48% dużych marek stwierdziło, że ich zamówienia magazynowe były opóźnione od jednego do czterech miesięcy,
  • 42% dużych marek stwierdziło, że nie jest w stanie zamówić nowych zapasów od swojego dostawcy. 27% właścicieli małych firm powiedziało to samo,
  • 44% dużych marek i 26% małych firm zgłasza, że problemy z łańcuchem dostaw miały wpływ na ich istniejące zapasy,
  • 23% dużych marek i 11% małych firm zgłasza utratę Buy Box, ponieważ produkty wyszły z magazynu z powodu problemów z łańcuchem dostaw.

Sprzedawcy na platformie Amazon tracą pośrednio i bezpośrednio

Amazon Buy Box to kluczowe narzędzie dla sprzedawców. Według Feedvisor, 80% sprzedaży w Amazon Marketplace odbywa się za pośrednictwem Buy Box. Sekcja Buy Box, która pojawia się po prawej stronie strony produktu, automatycznie wyświetla sprzedawcę zajmującego najwyższe pozycje w danym czasie, co prowadzi do wzrostu sprzedaży.

Brak możliwości uzyskania zapasów na czas wpływa na możliwość pozostania sprzedających w polu Buy Box. Jungle Scout twierdzi, że opóźnienia w zamówieniach magazynowych wynoszą nawet rok lub dłużej dla około 3% sprzedawców, a duża liczba firm (około 17% dużych firm i 6% małych firm) cierpi z powodu czteromiesięcznych opóźnień w przypadku produktów.

Sprzedawcy na platformie Amazon odczuli również wpływ zakłóceń w łańcuchach dostaw bezpośrednio na wyniki finansowe. Podczas gdy 45% małych firm szacuje, że straty w sprzedaży spowodowane zakłóceniami w łańcuchu dostaw wyniosły poniżej 5 000 dolarów, 30% małych firm zgłasza, że ​​ich szacunkowe straty wyniosły od 5 001 do 25 000 dolarów. Z kolei 18% dużych marek szacuje, że straty w sprzedaży ich firmy wyniosły poniżej 50 000 dolarów. Tylko 16% dużych marek odnotowało straty powyżej 500 000 dolarów. Opóźnione zapasy pochodziły głównie z Chin. 69% małych firm i 66% dużych firm zgłosiło, że dostawy z tego kraju były opóźnione. 42% wszystkich towarów importowanych do Stanów Zjednoczonych pochodziło z Chin.

Czytaj też: Puste półki sklepowe w USA. Piętrzą się problemy z łańcuchami dostaw

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button