PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Transgraniczna sprzedaż B2B Alibaby rośnie dzięki popytowi w USA

Międzynarodowy oddział B2B Alibaba Group odnotował 29-procentowy wzrost przychodów w czwartym kwartale, dzięki czemu transgraniczna sprzedaż B2B na Alibaba.com stała się jasnym punktem dla chińskiej firmy z branży e-commerce.

Transgraniczna sprzedaż B2B napędzana przez popyt na produkty „Made in USA”

Transgraniczna sprzedaż B2B Alibaba Group stanowi zaledwie 2% przychodów giganta handlu elektronicznego, ale jest jedną z jasnych gwiazd korporacyjnego imperium. Przychody Alibaba.com wzrosły o 29% rok do roku do 760 milionów dolarów w kwartale zakończonym 31 grudnia, dzięki 50% wzrostowi wartości transakcji. Alibaba Group z siedzibą w Hangzhou (Chiny) nie ujawnia danych dotyczących wartości transakcji B2B, ale John Caplan, prezes Alibaba.com na Amerykę Północną i Europę, twierdzi, że duża część ostatniego wzrostu pochodzi z transakcji B2B w handlu elektronicznym w Stanach Zjednoczonych.

Nasz biznes w Ameryce Północnej ma się dobrze. Popyt na 'Made in USA’ rośnie na całym świecie – mówi Caplan, mieszkający w Nowym Jorku, w rozmowie z Digital Commerce 360.

Alibaba nie ujawnia również liczby amerykańskich firm B2B na Alibaba.com, ale twierdzi, że ponad 200 000 dostawców działa na jego rynku e-commerce na całym świecie. Firma otworzyła swoją platformę dla amerykańskich producentów, hurtowników i dystrybutorów w lipcu 2019 roku. Według Caplana, amerykańscy sprzedawcy w handlu elektronicznym Alibaba.com odnotowują szczególnie duży popyt na produkty rolne, spożywcze, zdrowotne i kosmetyczne, elektroniczne i medyczne.

Obecnie Stany Zjednoczone są jednym z najszybciej rozwijających się regionów sprzedających na Alibaba.com – poinformowała spółka giełdowa w niedawnej prezentacji dla inwestorów.

Czytaj też: Zamówienia internetowe Amazon opóźnione przez lockdown w Chinach

Transgraniczna sprzedaż B2B Alibaby rośnie niezależnie od pandemii

Pandemia COVID-19, która wybuchła na początku 2020 roku, spowodowała wzrost popytu na amerykańskie produkty outdoorowe, ale według Caplana, stale rosnąca transgraniczna sprzedaż B2B w Alibaba.com jest niezależny od pandemii.

Mamy do czynienia z rozwojem cyfrowego przedsiębiorcy. Kiedyś, jeśli byłeś producentem lub hurtownikiem, prowadziłeś interesy na tyle, na ile Twoi sprzedawcy byli w stanie przejechać w ciągu jednego dnia. Obecnie jednak coraz więcej firm B2B, nawet tych małych, odkrywa potencjał przychodów z transgranicznego handlu elektronicznego – mówi Caplan.

Grudniowe badanie internetowe Alibaby przeprowadzone wśród 2 401 amerykańskich małych i średnich sprzedawców B2B – zatrudniających 500 lub mniej pracowników – wykazało, że 70% z nich zaangażowało się w handel międzynarodowy, w porównaniu z 63% we wrześniu 2020 r. i 59% w grudniu 2019 r. Caplan dodaje, że pakiet oprogramowania i usług Alibaba.com obsługujący kupujących i sprzedających na całym świecie ma na celu ułatwienie tej zmiany. Usługi te obejmują logistykę, marketing internetowy typu pay-for-performance oraz coś, co Alibaba nazywa Trade Assurance – bezpłatną usługę płatności i ochrony zamówień dla firm, umożliwiającą płacenie dostawcom przy użyciu różnych metod i kanałów płatności. Aby chronić kupujących, płatności są przechowywane w depozycie do czasu otrzymania towaru i potwierdzenia, że jest on zgodny z ustaleniami ze sprzedawcą.

Rosnąca transgraniczna sprzedaż B2B Alibaba.com jest dobrą wiadomością dla jej spółki macierzystej, która musi stawić czoła nowym ograniczeniom dotyczącym niektórych z jej działań, ponieważ komunistyczny rząd Chin próbuje ograniczyć rosnącą potęgę ogromnych firm technologicznych z sektora prywatnego. Caplan odmawia komentarza w tej sprawie. Zauważa jednak, że prezes i dyrektor generalny Alibaba Group Daniel Zhang powiedział podczas niedawnej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, że wspieranie „digitalizacji przemysłu klientów” jest jedną z największych szans Alibaby na długoterminowy wzrost.

Czytaj też: Pierwsze centrum logistyczne Aliexpress w Polsce zostało ukończone!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button