Info z rynkuLotniczyTransport

China Airlines zamawia cztery samoloty transportowe Boeing 777F

Boeing ogłosił, że tajwańska linia lotnicza China Airlines zamawia samoloty cargo Boeing 777F. Są cztery kolejne samoloty transportowe, będące uzupełnieniem do trzech już zamówionych – z których dwa zostaną dostarczone do końca 2022 roku – oraz trzech już eksploatowanych.

Samoloty transportowe Boeing 777F trafią do China Airlines

Gdy wszystkie samoloty transportowe zostaną dostarczone, do końca 2024 r., flota tego modelu powiększy się o cztery sztuki, które mają zastąpić część z osiemnastu używanych B747-400F. Wartość tego zamówienia wynosi, według cen katalogowych, 1,4 mld dolarów.

Te dodatkowe samoloty będą integralną częścią naszej długoterminowej strategii rozwoju. Nasz program modernizacji floty pozwoli nam zapewnić naszym klientom wartość dodaną, zwłaszcza że globalny łańcuch dostaw nadal ewoluuje – powiedział prezes China Airlines, Hsieh Su-Chien.

W 2021 roku tajwańska linia lotnicza zwiększyła swoje przychody przewozowe o 186%, kompensując 96% spadek przychodów pasażerskich, osiągając 3,6 miliarda dolarów. B777F jest najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Obecnie flota China Airlines składa się z 87 samolotów: dwóch airbusów A321neo, 20 A330-300, 14 A350-900, 17 boeingów B737-800, 18 B747-400BCF/F, 10 B777-300ER oraz trzech B777F. Linie lotnicze oczekują na dostawę 30 samolotów: 23 airbusów A321neo oraz siedmiu boeingów B777F.

China Airlines zamawia samoloty Boeing 777F, które mogą obsługiwać długodystansowe trasy

Samoloty transportowe Boeing 777F mają zasięg ponad 9 070 km i ładowność 103 ton, co pozwala na operowanie między typowymi parami miast, takimi jak Los Angeles i Londyn, Tokio i San Francisco oraz Paryż i Hongkong. Osiągi silnika GE90-110 i zaawansowana konstrukcja skrzydeł, umożliwiają samolotom osiąganie większych prędkości przelotowych i wysokości, przy mniejszym zużyciu paliwa. B777F może również obsługiwać trasy długodystansowe bez międzylądowań i spełnia najbardziej rygorystyczne normy ochrony przed hałasem, obowiązujące obecnie w międzynarodowym lotnictwie cywilnym.

Czytaj też: Airbus w 2021 sprzedał ponad dwa razy więcej samolotów niż Boeing

B777F jest szóstym i najnowszym modelem rodziny Boeingów 777 i bazuje na 777-200LR Worldliner. Zmiany w wariancie samolotu obejmują wzmocnienie niektórych konstrukcji maszyny i usunięcie elementów związanych z pasażerami, takich jak okna i drzwi, a także montaż głównych drzwi pokładu ładunkowego, monolitycznej aluminiowej podłogi i sztywnej bariery ładunkowej w przedniej części samolotu. Samolot ma ulepszony, lekki, zasilany system obsługi ładunku, z wbudowanym sprzętem testowym, który stale monitoruje stan operacyjny systemu oraz system odciążania manewrowego, który pomaga rozłożyć obciążenie podczas lotu.

Czytaj też: Boeing chce się pozbyć ze swoich samolotów nazwy MAX

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button