KolejowyTransport

Railpool kupuje lokomotywy elektryczne Traxx3s

Railpool, europejska firma leasingowa taboru kolejowego, kupi piętnaście lokomotyw elektrycznych Bombardiera, przejętego niedawno przez Alstom. Lokomotywy elektryczne pozwolą firmie na skierowanie oferty do najemców, którzy chcą prowadzić pociągi w Norwegii, Szwecji lub we Włoszech. Podpisana niedawno umowa pozwala na opcjonalne zamówienie pięciu kolejnych maszyn.

Railpool kupuje kolejne lokomotywy elektryczne

Lokomotywy elektryczne Traxx3, które wcześniej były produkowane w zakładach Bombardiera w Kassel w Niemczech oraz w zakładach Alstomu w Vado Ligure we Włoszech, będą również wyposażone w uzupełniający silnik wysokoprężny, zwany „ostatnią milą”. Zwiększy to zasięg pojazdów, umożliwiając im poruszanie się po torach bez sieci trakcyjnej, dzięki czemu ruchy manewrowe nie będą wymagały wymiany lokomotyw. Jak podaje International Railway Journal, dziesięć z tych lokomotyw elektrycznych to lokomotywy prądu zmiennego przeznaczone na rynek skandynawski, a pięć pozostałych to lokomotywy prądu stałego o napięciu trzech kilowoltów, przeznaczone na rynek włoski.

Lokomotywy elektryczne Traxx3 będą miały moc ciągłą 5600 kilowatów i moc krótkotrwałą 6000 kilowatów. Skandynawski tabor kolejowy zostanie również wyposażony w poziom 2 Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS L2), w ramach przygotowań do wdrożenia systemu w Norwegii w 2023 roku. Railpool i Alstom, wraz z jego poprzednikiem Bombardierem, od dawna blisko współpracują. Zakup pojazdów zwiększa flotę Traxx firmy leasingowej do ponad dwustu pięćdziesięciu lokomotyw.

Czytaj też: DB Cargo zamawia 50 lokomotyw hybrydowych od Vossloh Locomotives

Railpool szybko powiększa flotę pojazdów

Firma leasingowa szybko powiększa swoją flotę o nowe lokomotywy elektryczne i wielosystemowe. Kilka tygodni temu informowaliśmy o podpisaniu umowy ramowej z Siemens Mobility. Firmy podpisały umowę ramową na dostawę 100 lokomotyw wielosystemowych Vectron. Pierwsze zamówienie dotyczy 70 pojazdów. Railpool jest jedną z głównych firm wynajmujących pojazdy szynowe w Europie. Różne warianty lokomotyw będą wykorzystywane na różnych europejskich korytarzach kolejowych (północ-południe i wschód-zachód) i mogą być eksploatowane w maksymalnie 18 krajach. Umowa pomiędzy Siemens Mobility oraz Railpool to już kolejne zamówienie na lokomotywy wielosystemowe Vectron.

Dla naszych klientów coraz ważniejsza staje się możliwość elastycznego wykorzystania lokomotyw w zależności od potrzeb w różnych krajach europejskich. Poprzez zakup dodatkowych lokomotyw Vectron o uniwersalnym zastosowaniu odpowiadamy na te potrzeby rynku, a także wysyłamy pozytywny i przyjazny dla środowiska sygnał w rozwijającym się sektorze kolejowym – przekazał Torsten Lehnert, prezes zarządu Railpool GmbH.

Czytaj też: PKP IC planuje największy zakup lokomotyw w historii spółki

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button